۲۴ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۴۷
کد خبر: 82795881
T T
۰ نفر
ورود نخستین محموله از تجهیزات پزشكی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج

یاسوج - ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه وبویراحمد گفت: نخستین محموله تجهیزات درمانی و آموزشی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج روز یكشنبه به همت وزارت بهداشت و درمان و تلاش مسئولان اجرایی این استان وارد این بیمارستان شد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی بیمارستان 296 تختخوابی یاسوج /شهید دكتر جلیل/از سال 85 آغاز شد و پس از 12 سال این طرح هم اینك با پیشرفت فیزیكی بالای 96درصد آماده بهره برداری است.
علی محمد احمدی استاندار كهگیلویه وبویراحمد چندی پیش نیز در بازدید از این بیمارستان افتتاح رسمی و بهره داری آن را منوط به تهیه تجهیزات كامل آن دانسته بود.
غلام عباس سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی یكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر 400 میلیارد ریال تجهیزات و امكانات پزشكی و درمانی برای این بیمارستان تخصیص یافته است.
وی تصریح كرد: با توجه به رایزنی ها و مكاتبات انجام شده این میزان اعتبار برای خرید تجهیزات در قالب طرح تحول سلامت و توسط وزارت بهداشت تامین می شود.
سبز یادآور شد: البته وزارت بهداشت در ابتدا مجموعه استانداری و دانشگاه علوم پزشكی یاسوج را متعهد به تامین حدود 80میلیارد ریال از كل هزینه كرده بود كه با رایزنی های انجام شده ، تلاش نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و اهتمام ویژه دولت تدبیرو امید این مهم در قالب طرح تحول سلامت به استان اختصاص یافت.
وی با بیان اینكه متولی ساخت فضای فیزیكی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاكنون رقمی افزون بر 600 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی یاسوج گفت: این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال 85 بوده كه در زمینی به مساحت سه هكتار و بازیربنای 25 هزار مترمربع در حال ساخت است.
وی ابراز داشت: امكانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسكن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.
سبز تاكید كرد: امكانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، كلاس‌های بالینی، كتابخانه و پاویون برای اقامت دانشجویان از بخش‌های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.
ساختمان برخی بیمارستان های كهگیلویه و بویراحمد بانمایی فرسوده و قدیمی دچار وضعیت نامناسب هستند.
ساختمان فیزیكی برخی بیمارستان های استان به ویژه شهر یاسوج مربوط به قبل از انقلاب بوده و قدمتی بالای 40 سال دارند.
مجموع تخت‌های موجود در بیمارستان‌های استان كهگیلویه وبویراحمد حدود 980 تخت است كه 715 مورد از آن مربوط به بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار: علیزاده
3016/1662