فيلم كوتاه ابزاري موثر در انتقال ارزش هاي دفاع مقدس به نسل جوان است

آبادان - ايرنا - رييس سازمان هنري و امور سينمايي دفاع مقدس گفت:استعدادهاي فراواني درتوليد فيلم كوتاه در كشور وجود دارد كه مي توان از اين استعدادها در آشنايي نسل جوان با ارزش هاي دفاع مقدس و گسترش آنها در جامعه بهره گرفت.

به گزارش ايرنا علي اصغر جعفري روز دوشنبه در جلسه هماهنگي برگزاري اولين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه 'رسام' در منطقه آزاد اروند با بيان اينكه مردم آبادان و خرمشهر نماد از خودگذشتگي و پايداري در هشت سال دفاع مقدس هستند اظهار كرد: آيين اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه 'رسام' در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اواخر ارديبهشت سال 97 در منطقه آزاد اروند برگزار مي شود.
جعفري حفظ و اعتلاي ارزش هاي دفاع مقدس و نمايش جلوه هاي ايستادگي ملت ايران در برابر دشمن بعثي را از اهداف برگزاري اين جشنواره اعلام و بيان كرد: اين جشنواره در 2 بخش فيلم كوتاه 3 تا 20 دقيقه‌اي و فيلمنامه برگزار خواهد شد.
رئيس سازمان هنري و امور سينمايي گفت: جشنواره بين‌المللي رسام با رويكرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلي فيلم و فيلمنامه نويسي برگزار مي‌ شود.
وي يكي از ضرورت هاي آينده حوزه سينما را توليد فيلمنامه هاي فاخر در زمينه دفاع مقدس و انعكاس واقعيت هاي جنگ تحميلي بيان و ابراز اميدواري كرد كه جشنواره 'رسام' به حركتي بزرگ، موثر و تاثيرگذار در زمينه توليد فيلمنامه دفاع مقدس تبديل شود.
جعفري ادامه داد: براساس برنامه ريزي انجام شده فرصت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره تا 28 اسفند ماه و داوري آثار نيز پايان فروردين 97 خواهد بود و آخر ارديبهشت ماه هم اختتاميه اين دوره در آبادان و خرمشهر برگزار مي شود.
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد اروند نيز در ادامه اين نشست از برگزاري اين جشنواره در شهرهاي آبادان و خرمشهر تشكر كرد و گفت: فرهنگ‌ مقاومت در جهان در حال شكل گيري و گسترش است.
سيد مرتضي نعمت زاده اظهار كرد: با توجه به حذف رواديد براي ورود اتباع خارجي به منطقه آزاد اروند برگزاري اين جشنواره مي تواند به يكي از شاخصه هاي فرهنگ و ادبيات بين المللي در اين منطقه تبديل شود.
3015/6002خبرنگار: عدنان جواهري* تنظيم كننده: كبري آقازري** انتشاركننده: علي شريفي