۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82797998
T T
۰ نفر
مديرعامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي: شستا آماده ورود به بازار عمان است

تهران - ايرنا - مديرعامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا) گفت: شستا آماده همكاري جدي و ورود به بازار عمان در زمينه توليدات هلدينگ هاي دارويي، سيمان و عمران است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي شستا، مرتضي لطفي در ديدار با سفير ايران در عمان ضمن تاكيد بر اينكه فرصت ها و راههاي گسترش همه جانبه روابط تجاري و اقتصادي تهران- مسقط وجود دارد، افزود: ما براي عمان اولويت و اهميت زيادي را در همكاري هاي مشترك و صادرات كالا و محصولات توليدي شركت هاي شستا قائل هستيم.
وي تصريح كرد: ضروري است دو طرف تمهيدات لازم را در زمينه هاي مختلف بويژه براي دسترسي و دستيابي هلدينگ ها و شركت هاي تحت پوشش شستا به بازار عمان به عمل آورند و سرمايه ­گذاران عماني نيز مي توانند به ايران اعزام شوند و در حوزه سيمان (سيمان بهبهان، خاش، چابهار و خوزستان) تا 30 درصد سرمايه گذاري كنند.
لطفي با تشريح ظرفيت ها و امكانات شستا گفت: در حوزه دارو كه نزديك به 24 درصد سهم كشور متعلق به شستا است و در حوزه عمران و سدسازي كه سابقه اجراي پروژه هاي موفق در Cisو عراق و ساير كشورهاي عربي در دسترس است امكان همكاري هاي ارزشمندي وجود دارد.
وي به ساير توانمندي هاي مجموعه شستا پرداخت و خاطرنشان كرد: در حوزه پتروشيمي از متانول تا پي پي سي و اوره و آمونياك، در حوزه حمل و نقل دريايي با دارا بودن شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران شركت پگاه و شركت فكا با بيش از 30 هزار راس دام، امكان صادرات كلينكر، سيمان و در حوزه معدن زمينه هاي مساعدي براي سرمايه پذيري مشترك داريم.
محمدرضا نوري شاهرودي، سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان نيز با اشاره به جايگاه رفيع ايران براي عمان افزود: ما در بخش سياسي و روابط دوجانبه بين­ المللي ومنطقه ­اي هيچ مشكلي با كشور عمان نداريم و به لحاظ سير صعودي در همكاري هاي اقتصادي نظير بانك صحار (دومين بانك بزرگ عمان) كه خواستار ادامه همكاري هستند و براي شركت هاي مطرحي همچون فولاد مباركه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان هم حساب باز كرده اند و از ساير فعاليت ها مي توان به دريافت مجوزهاي فروش دو خودروي دنا و رانا از شركت ايران خودرو اشاره كرد.
وي گفت: به راحتي مي توان زمينه هاي فعاليت در عمان مانند ثبت شركت و حساب بانكي، اخذ ويزا ( پارسال 37 هزار ويزا و امسال با سير صعودي تاكنون بيش از 45 هزار ويزا صادر شده)، صادرات ميوه و شيلات و گندم و همچنين واردات و صادرات دارو را گسترش داد.
نوري شاهرودي ادامه داد: برهمين اساس هياتي از وزارت بهداشت و درمان عمان براي رتبه بندي بيمارستان هاي ايران در شرف اعزام به ايران هستند و در زمينه سيمان و كلينكر هم فعاليت گسترده اي در دست اقدام است و بنياد مستضعفان زميني به متراژ 50 هزار متر در سلاله در اين خصوص در اختيار گرفته است.
سفير ايران در مسقط با اشاره به اينكه عماني ها با 17 كشور تاكنون حذف تعرفه تجارت دارند و صفر است افزود: در بحث مخازن نفتي وپروژه هاي ساختماني ،سرمايه ­گذاري مشترك و پالايشگاه ها ،دارو و سلامت و ماشين آلات مي توان با عماني ها همكاري هاي مشترك داشت.
وي با اشاره به اينكه مجموعه كالاهاي ايراني درعمان خوشنام است و 60 درصد تجارت عمان در دست شيعيان است؛ گفت: تشكيل كميته مقدماتي نشست مشترك دوطرف و همچنين عضويت در كميسيون مشترك كه وزارت صنعت ايران نيز عضو آن است ضروري است.
نوري شاهرودي افزود: بايد از فرصت استفاده كرد و شركتي در عمان ثبت كرد و يك نفر در راس هرم در آنجا به نمايندگي حضور داشته باشد چون هم تمركز در زيرمجموعه شستا و هدايت و راهبري كارهاي آن انجام مي گيرد و هم اينكه عماني ها بتوانند مرتبا پيگيري و هر روز در دسترس و در جريان فرصت ها قرار داشته باشيد.
وي در پايان به برگزاري همايش ارديبهشت ماه در چهار حوزه صنعت، پتروشيمي ،سيمان و دارويي با مشاركت از سرمايه­ گذاران عمان، عربي و اروپايي اشاره كرد و گفت: براي برگزاري نمايشگاه در عمان جهت معرفي شستا و كالاهاي توليدي شركت هاي زيرمجموعه نيز آماده هستيم.
در ديدار و گفتگوي سفير ايران در عمان با مديرعامل شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا)در تهران ضمن بررسي فرصت ها و راههاي سرمايه گذاري، بر توسعه و همكاري دو كشور بويژه استفاده مسقط از ظرفيت ها و توليدات شستا تاكيد شد.
به گزارش ايرنا، شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي (شستا) به عنوان يك مجموعه تخصصي در امر سرمايه گذاري در تاريخ ششم فروردين سال 1365 به صورت يك شركت سهامي خاص با سرمايه اوليه 20 ميليارد ريال تاسيس شد.
هدف اصلي شستا مديريت كارآمد منابع مالي تخصيص يافته با رويكرد سودآوري وارزش افزوده حداكثري در بازارهاي سرمايه داخلي و خارجي از طريق فعاليت هاي توليدي، خدماتي و بازرگاني است و امروز شستا به يكي از شركت‌هاي بزرگ اقتصادي در سطح خاورميانه تبديل شده است و با تدوين چشم انداز و افق هاي آرماني خود و برنامه ريزي استراتژيك مي رود تا در آينده اي نه چندان دور به يك بنگاه اقتصادي تراز اول در سطح جهاني تبديل شود.
در حال حاضر 9 هلدينگ گردشگري، دارو، نفت، گاز و پتروشيمي، سيمان، معادن، حمل و نقل جاده اي، انرژي، بانك، بيمه فعاليت دارد.
اجتمام ** 7268 ** 1418
تنظيم: مهناز بيرانوند ** ناشر: مريم برزآبادي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر