۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82798674
T T
۰ نفر

آغاز هوشمندسازی بنادر كشور از بوشهر

۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82798674
آغاز هوشمندسازی بنادر كشور از بوشهر

بوشهر - ایرنا - مدیركل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت كه این بندر راهبردی به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) اجرای طرح هوشمندسازی در بنادر كشور انتخاب شده است.

محمدمهدی بنچاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هوشمندسازی بنادر طرحی است كه با تاكید ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی كشور مورد توجه قرار گرفته و نقطه آغاز آن نیز از بندر بوشهر است.
وی بیان كرد: در این ارتباط نخستین كارگروه هوشمندسازی بندر بوشهر با حضور فعالان حوزه «آی تی» و الكترونیك و رئیسان اداراتی كه مرتبط با این حوزه هستند، تشكیل شده است.
بنچاری ادامه داد: در اجرای این طرح، جزیره نگین كه به عنوان محور توسعه ای بندر بوشهر در نظر گرفته شده است، به عنوان نخستین پایانه كانتینری هوشمند كشور مشخص شد.
وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته پیمانكار پایانه كانتینری جزیره نگین نیز موافقت خود را برای اجرای طرح هوشمندسازی در این جزیره اعلام كرده است.
بنچاری تاكید كرد: هدف اصلی هوشمند سازی بنادر استفاده هوشمندانه از عناصری همچون زمان، منابع، سرمایه، محوطه و غیره است كه تحقق این مهم در كاهش هزینه و زمان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی اظهار داشت: از دیگر مزایای هوشمندسازی بنادر توجه به محیط زیست است كه از این لحاظ نیز طرح هوشمندسازی بنادر حائز اهمیت فراوانی است.
فاز نخست طرح توسعه جزیره نگین با 300 متر اسكله و ظرفیت پذیرش كشتی های 50 هزار تنی در دست اجراست كه پیش بینی شده در سال جاری به بهره برداری برسد.
مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسكرانه فعالیت‌های بندر بوشهر طراحی و با مشاركت بخش خصوصی در سال 1393 اجرایی شده كه با تكمیل آن ظرفیت تخلیه و بارگیری كالا در بندر بوشهر از هفت میلیون تن كنونی در سال به بیش از 2 برابر افزایش می‌ یابد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر