مراسم بزرگداشت جانباختگان نفتكش سانچي فردا برگزار مي شود

تهران- ايرنا- مراسم بزرگداشت 32 سرنشين نفتكش سانچي فردا (يكشنبه) با حضور خانواده هاي جانباختگان و مقامات عاليرتبه لشكري و كشوري در تهران برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدرضا شمس دولت آبادي مدير روابط عمومي شركت ملي نفتكش امروز به خبرنگار ايرنا گفت كه بر اساس تصميم گيري هاي صورت گرفته، مراسم گراميداشت ۳۰ جانباخته ايراني فردا برگزار خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد كه اين مراسم، از ساعت 10 تا 12 در مدرسه عالي شهيد مطهري واقع در ميدان بهارستان برگزار مي شود.
دولت آبادي همچنين با بيان اينكه پيكر ۳ ملوان جانباخته نفتكش ايراني پس از تشريفات و اعلام سركنسولگري جمهوري اسلامي در شانگهاي وارد ايران مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه هنوز مشخص نشده اين پيكر‌ها متعلق به كدام يك از خدمه و از كدام شهرها هستند، نمي‌توان در اين خصوص اظهار نظر قطعي كرد.
شركت ملي نفتكش ايران نيز امروز با صدور بيانيه‌اي ضمن تسليت به مناسبت جان باختن 32 سرنشين و پرسنل نفتكش سانچي از برگزاري مجلس ترحيمي در روز يكشنبه (فردا) خبر داده است.
16 دي يك كشتي فله بر چيني حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهاي به نفتكش ايراني سانچي كه حامل بيش از 130 هزار تن ميعانات گازي بود، برخورد كرد.
در اين حادثه، نفتكش سانچي با 30 تبعه ايراني و دو بنگلادشي دچار حريق و انفجارهاي سنگين شد كه كار امداد رساني در منطقه را با مشكل مواجه و در برخي مواقع ناممكن كرد.
با دستور و تاكيد رييس جمهوري علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به عنوان مسئول ويژه رسيدگي به اين واقعه تعيين شد و گروه هاي كارشناسي و امدادي از جمله تكاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگي مقامات و مسئولان چيني و همكاري برخي كشورهاي ديگر كارهاي مربوط انجام گيرد، اما اقدام هاي فوريتي و ضربتي براي خاموش كردن شعله ها و تعيين وضعيت خدمه نفتكش ايراني به دليل گستردگي دامنه انفجارها و همچنين دماي بسيار زياد حاصل از آتش سوزي بي ثمر ماند، زيرا نزديك شدن به كشتي سانچي و حضور طولاني مدت در آن براي بررسي وضعيت ميداني ناممكن شده بود.
سرانجام، در 24 دي ماه خبر جان باختن همه كاركنان و غرق شدن تانكر نفتكش ايراني «سانچي» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين زمينه پيام تسليتي صادر كردند و هيات دولت نيز روز دوشنبه (25 دي) را به اين مناسبت، عزاي عمومي اعلام كرد.
بررسي هاي كارشناسي در اين زمينه با هدف تعيين بروز علل واقعه در دست اقدام است.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022**
خبرنگار: ميثم طاهري **انتشاردهنده:فرهاد راستي