۳۰ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۲۶
کد خبر: 82802411
T T
۰ نفر
استاندار: ورزش از شاخص هاي سنجش توسعه يافتگي است

اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي با اشاره به اينكه در دنياي امروز ورزش از شاخص هاي سنجش توسعه يافتگي در كشورهاي مختلف دنياست، گفت: بهبود شاخص ورزش يك مسئله ملي و تضمين كننده سلامت جامعه به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا محمدمهدي شهرياري شامگاه شنبه در جلسه شوراي ورزش اين استان افزود: اگر بخش ورزش در حد لازم توسعه يابد، ديگر نيازي به توسعه بيمارستان ها نخواهد بود.
وي ادامه داد: ارتقاي سلامت جامعه و توسعه ورزش همگاني بايد با جديت پيگيري شود و تمامي ادارات ورزش و جوانان شهرستاني نيز موظف هستند تا در اين راه هميار و همراه اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان غربي باشند.
وي با اشاره به اينكه استعدادهاي ورزشي خوبي در استان وجود دارد، گفت: فرهنگ ورزش به خوبي در جامعه نهادينه شده است و اگر برنامه ريزي مناسبي صورت گيرد، مي توان در دنيا حرفي براي گفتن داشت.
استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: صدا و سيما و آموزش و پرورش نقش اساسي را در ترويج روحيه ورزش در جامعه و استعداديابي در بين دانش آموزان دارند و بايد در اين مسير بيشتر تلاش كنند.
شهرياري با اشاره به اينكه در كشورهاي توسعه يافته از ورزش به عنوان يك صنعت درآمدزا بهره برداري مي شود، بيان كرد: بايد بتوان از راه و روش مناسب، درآمدزايي را در اين صنعت آغاز و با اين كار زيرساخت هاي لازم را براي جوانان فراهم كرد.
وي افزود: اگر زيرساخت هاي ورزشي در جامعه فراهم نشوند، جوان علاقه مند به ورزش دل سرد مي شوند و حس شادي و چابكي از جامعه و جوانان دور مي شود.
وي با اشاره به واگذاري خانه جوان اروميه به اداره كل ورزش و جوانان، گفت: اين نهاد براي مدت محدودي به طور آزمايشي به اداره كل ورزش و جوانان واگذار مي شود تا از اين طريق مشكلات ورزش هاي همگاني، معلولان و در حالت كلي نياز ورزشي جامعه فراهم شود و اگر اين طرح موفق باشد براي آن تصميم هاي جدي اتخاذ مي شود.
** فعاليت 82 هزار ورزشكار سازمان يافته در آذربايجان غربي
مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي نيز گفت: 82 هزار و 34 ورزشكار در رشته هاي مختلفي ورزشي اين استان فعاليت مي كنند كه از اين تعداد 24 هزار و 51 ورزشكار بانو و 57 هزار و 983 ورزشكار آقا هستند.
عبدالله چمن گلي با اشاره به فعاليت 49 هيات ورزشي در استان، ادامه داد: 654 هيات ورزشي شهرستاني زير نظر هيات هاي استاني فعاليت مي كنند كه در ارزيابي سالانه حدود 29 هيات ورزشي استان از جمله كاراته، بوكس، اسكيت، واليبال، شمشيربازي و وزنه برداري رتبه هاي اول تا دهم كشوري را به خود اختصاص دادند.
وي اظهار كرد: مكان هاي ورزشي مناسبي براي ورزشكاران در آذربايجان غربي اختصاص داده شده است به طوري كه 641 مكان ورزشي و 596 باشگاه ورزشي در سطح استان مشغول ارائه خدمت است.
مديركل ورزش و جوانان آذربايجان غربي بيان كرد: در راستاي حمايت از ورزش استان و ترويج روحيه ورزشكاري در بين ورزشكاران توانسته ايم 830 همايش و جشنواره را در سال جاري برگزار كنيم و تاكنون نيز مسابقات بين المللي و اردوهاي تيم ملي كاراته، اسكواش، دووميداني، هاكي و ژيمناستيك را در استان برگزار كرده ايم.
شهلا تاجفر، مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: بايد به بخش بانوان در زمينه ورزش توجه جدي شود زيرا بانوان برخي محدوديت هايي را در اين امر دارند و همانند آقايان نمي توانند به راحتي به امكانات ورزشي دسترسي داشته باشند.
به گزارش ايرنا در دولت تدبير و اميد بهبود شاخص هاي اقتصادي، بهداشتي و درماني، زيربنايي و مسكن و ورزش به ترتيب براي نواحي محروم، نيمه توسعه يافته و توسعه يافته در دستور كار قرار گرفته است.
8135/ 3072
** خبر: شهين بيدادرس ** انتشار: عليرضا فولادي