۱ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۶
کد خبر: 82802571
T T
۰ نفر
امام جمعه خلخال: خبرنگاران مظلوم ترين قشر جامعه هستند

اردبيل - ايرنا - امام جمعه خلخال گفت: خبرنگاران و تلاشگران عرصه اطلاع رساني و خبر مظلوم ترين قشر جامعه از لحاظ دسترسي به امكانات مورد نياز زندگي هستند.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام امير رشتبري روز يكشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي خلخال افزود: در حالي كه شغل خبرنگاري از شغل هاي سخت و زيان آور بوده و اين قشر تلاشگر همواره در معرض آسيب هاي مختلف ناشي از شغل خطير خبرنگاري قرار دارند، ولي حقوق و مزاياي دريافتي اين قشر پايين ترين حقوق در بين اقشار مختلف جامعه است و انتظار مي رود با توجه مسئولان امر به اين موضوع مشكلات معيشت زندگي خبرنگاران برطرف شود.
وي با بيان اينكه تلاقي فرهنگ ها و پيچيدگي امروزي فرهنگ مانع از ادامه زندگي به سبك سنتي و فرهنگ اصيل بومي شده، اظهار كرد: انتظار از رسانه ملي بويژه خبرنگاران رسانه ها و اصحاب خبر كمك به توسعه فرهنگي جامعه در اين جنگ نابرابر فرهنگي در سطح جهاني است.
وي گفت: به نظر مي رسد كه واگذاري تامين هزينه هاي تهيه خبر از سوي خبرنگاران صدا و سيما در شهرستان ها به شهرداري و شوراي شهر كار درستي از سوي صدا و سيماي مركز اردبيل نبوده و مسئولان اين مركز به فكر حل مشكل حق و حقوق خبرنگاران خود باشند.
او افزود: غناي فرهنگي و جايگاه ويژه اين شهرستان در بحث فرهنگ و ادب انكارناپذير بوده و از صدا و سيماي مركز اردبيل انتظار افزايش زمان پخش اخبار مربوط به اين شهرستان و جلب رضايت عمومي مردم منطقه را داريم.
وي تشريح كرد: انتظار مردم از رسانه ملي مركز اردبيل تغيير نوع نگرش به اين شهرستان با پوشش خبري و توليدي خبرهاي فرهنگي در راستاي غلبه بر فرهنگ بيگانه است.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي خلخال همچنين گفت: تجلي نوع تفكر جامعه در فرهنگ خود را نشان مي دهد و فكر جديد فرهنگ جديد را بدنبال داشته و انتظار از اعضاي شوراي فرهنگ عمومي ارائه برنامه هاي فرهنگي براي غلبه بر فرهنگ بيگانه است.
خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018