۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82803066
T T
۰ نفر
رالی خانوادگی تهران ـ ابیانه با خودروهای تاریخی

تهران- ایرنا- كانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی هم‌زمان با سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رالی گردشگری خانوادگی ویژه وسیله‌های نقلیه تاریخی برگزار می‌كند.

به‌گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی كانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی 12 و 13 بهمن ماه 1396، ویژه خودروهای با قدمت بیش از 40 سال در مسیر تهران ـ ابیانه و مسیر بازگشت ابیانه ـ تهران برگزار می‌شود.
مدیر اتومبیل‌رانی كانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با بیان این مطلب گفت: رالی تهران ـ ابیانه با رویكرد توسعه گردشگری و ترویج فرهنگ اتومبیل‌رانی ایمن و در راستای اهداف دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی برگزار می‌شود.
سلمان یارمحمدی با بیان اینكه از ابتدای راه‌اندازی كانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در سال 1314، برگزاری رالی‌های مختلف در دستور كار این موسسه قرار داشته است، خاطرنشان كرد: رالی گردشگری وسیله‌های نقلیه تاریخی به هیچ عنوان مسابقه سرعت نیست و ملاك برگزیده شدن در آن نحوه صحیح نقشه‌خوانی، مسیریابی و رانندگی صحیح و اصولی بوده و با توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی كشور انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هر گونه حركات نادرست در رانندگی همچون سرعت و سبقت غیرمجاز، حركت مارپیچی و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند امتیاز منفی برای شركت‌كنندگان در پی داشته باشد و شانس برگزیده شدن آنان را كاهش دهد.
مدیر اتومبیلرانی كانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، درباره نحوه انتخاب گروه‌های بر‌تر در این رقابت نیز یادآور شد: گروه‌هایی متشكل از داوران و كمك داوران مجرب این رشته، عملكرد شركت‌كنندگان را بررسی كرده و در پایان با معرفی رانندگان و نقشه‌خوانان بر‌تر، جوایزی به آنان اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: در این رالی حضور 120 نفر به‌عنوان شركت‌كننده ـ كه گروه‌های سه‌نفره متشكل از راننده، نقشه‌خوان و یك نفر همراه را می‌سازند ـ و 40 خودرو با قدمت بیش از 40 سال، پیش‌بینی شده است.
یارمحمدی با اشاره به اینكه این رالی بر اساس قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی «Mobility» و با رعایت قوانین داخلی كشور در جاده‌های عمومی برگزار می‌شود، اظهار كرد: رالی گردشگری خانوادگی وسیله‌های نقلیه تاریخی، 12 بهمن از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوارن در تهران آغاز می‌شود و گروه‌ها با پشت سرگذاشتن اتوبان‌های قم و كاشان، جاده نطنز و جاده ابیانه، به مدت یك شب در روستای تاریخی ابیانه اقامت خواهند داشت.
وی ادامه داد: روز 13 بهمن نیز گروه‌ها در راه بازگشت، پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی مسیر همچون روستای تاریخی ابیانه و تپه تاریخی سیلك در كاشان، به تهران می‌رسند و به این ترتیب مسابقه به پایان خواهد رسید.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از یكم تا دهم بهمن ماه به وب سایت www.taci.ir و دبیرخانه رالی مستقر در دفتر اتومبیل‌رانی كانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران مراجعه كنند.
فراهنگ**3079**1055
دریافت: علی اسدی**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر