۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82803880
T T
۰ نفر

رشد ثبت پتنت بين‌المللي مخترعان ايراني

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82803880
رشد ثبت پتنت بين‌المللي مخترعان ايراني

تهران- ايرنا-مدير كانون پتنت معاونت علمي از ارتقاي رتبه ايران در ثبت بين المللي پتنت خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مهدي ضيغمي مدير كانون پتنت درباره ثبت بين المللي پتنت محققان ايراني اظهار كرد: 117 درخواست ثبت اختراع از سوي مخترعان ايراني در ادارات ثبت اختراع امريكا و اروپا سال 2017 منتشر شد كه در مقايسه با سال 2016، 25 درصد رشد را نشان مي دهد.
مدير كانون پتنت افزود: از اين تعداد 114 درخواست در اداره ثبت اختراع امريكا منتشر شده كه 50 درصد اين اختراعات توسط كانون پتنت ايران نوشته و فايل شده است. اين در حالي است كه در سال 2016 فقط 30 درصد اختراعات ايران توسط كانون پتنت نوشته و فايل شده بود. همچنين رتبه ايران در تعداد پتنت هاي منتشر شده در اداره ثبت اختراع امريكا از عدد 41 در سال 2016 به 38 در سال 2017 ارتقا يافته است.
كانون پتنت ايران، امور مرتبط به حوزه مالكيت فكري و ثبت اختراع را در تمامي حوزه‌هاي علم و فناوري عهده‌دار است. ثبت اختراعات در ادارات ثبت اختراع معتبر دنيا، حمايت 90 درصدي از كل هزينه‌هاي ثبت اختراع در ادارات ثبت اختراع معتبر دنيا، ارائه مشاوره فني و تخصصي در زمينه نگارش متن اختراع (Draft) استاندارد، ارزيابي درخواست‌هاي ثبت اختراع داخلي ارجاع شده از اداره كل مالكيت صنعتي ايران و ايجاد بانك اطلاعات اختراعات ثبت‌شدهٔ معتبر برخي از اقداماتي است كه اين مركز انجام مي دهد.

علمي**1023**
تنظيم : ابوالقاسم تيموري**انتشار: محتشمي پور
۰ نفر