۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82806040
T T
۰ نفر
قاتل درختان جنگلي دادآباد خرم آباد دستگير شد

خرم آباد - ايرنا - مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان لرستان گفت: در پي دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر قطع درختان جنگلي منطقه دادآباد خرم آباد، اقدامات لازم براي شناسايي و دستگيري عامل اين كار آغاز و گروه ويژه اي براي بررسي اين موضوع به محل مورد نظر اعزام شد.

شيرزاد نجفي شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: فرد متخلف هنگام شب و با استفاده از اره موتوري، درختان جنگلي بلوط منطقه دادآباد را قطع مي كرد.
وي اظهار كرد: ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري استان پس از گشت زني هاي متوالي، فرد خاطي را با هويت ع – ط شناسايي و طي يك عمليات ويژه در حين ارتكاب جرم دستگير كردند.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان افزود: اين فرد متخلف پس از تشكيل پرونده قضايي و صدور حكم توسط بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب خرم آباد، تحويل مراجع قضايي شد.
وي با اشاره به تمهيدات جدي و سختگيرانه منابع طبيعي در برخورد با متجاوزان به اراضي ملي به ويژه در جنگل هاي انبوه و ارزشمند بلوط منطقه داد آباد شهرستان خرم آباد بيان كرد: نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي با گشت زني هاي مداوم و بي وقفه از انفال و منابع طبيعي محافظت مي كنند و به متخلفان و سودجويان اجازه تعرض و دست درازي به اين منابع را نخواهند داد.
نجفي با يادآوري شماره تماس 1504 امداد جنگل و مرتع گفت: به طور قطع هوشياري و اطلاع رساني مردم مي تواند نقش موثري در كاهش خسارات ناشي از تخريب در عرصه هاي منابع طبيعي داشته باشد.
در لرستان بيش از يك ميليون هكتار جنگل و مرتع وجود دارد.
9872/3022
خبرنگار: اله يار محمودي فر** انتشاردهنده: احسان كردي