۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۰۶
کد خبر: 82806234
T T
۰ نفر
27 واحد مسكوني تحويل مددجويان بهزيستي خلخال مي شود

اردبيل - ايرنا - مديركل بهزيستي استان اردبيل گفت: 27 واحد مسكوني آماده تحويل معلولان و مددجويان بهزيستي شهرستان خلخال شده و دهه فجر در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار مي گيرد.

به گزارش ايرنا ، بهزاد ستاري روز چهارشنبه در نشستي با فرماندار خلخال افزود: همچنين همزمان با دهه فجر 102 طرح و پرو‍‍ژه در مناطق مختلف استان به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به آغاز طرح پيشگيري از معلوليت هاي دوره سالمندي در خلخال از افتتاح مجتمع خدمات بهزيستي هشتجين ، مركز روزانه سالمندان و بنياد فرزانگان براي ارائه خدمات آموزشي - فرهنگي و تخصصي به سالمندان تا پايان امسال خبر داد.
وي در زمينه 2 طرح موفق بويژه طرح سنجش بينايي و غربالگري شنوايي كودكان و نوزادان اظهار كرد: حدود 90 درصد كودكان خلخالي زيرپوشش 2 طرح مذكور قرار گرفته اند و يك وعده غذاي گرم نيز در مهدهاي مناطق محروم و روستايي براي جلوگيري از سوء تغذيه كودكان توزيع مي شود.
او توجه به مهارت هاي عمومي و كسب و كار زنان سرپرست خانوار ، گسترش مهدهاي كودك در مناطق شهري و روستايي و اهميت دادن به تغذيه و رشد كودكان ، وصل خط اورژانس اجتماعي به تمام نقاط استان و توسعه طرح تامين خدمات مالي خرد در شهرستان هاي تابعه را از برنامه هاي اجرا شده در استان ذكر كرد.
ستاري در ادامه از شروع طرح آموزش هاي هنگام ازدواج در خانه و مراكز بهداشت استان با همكاري استانداري ، دادگستري ، علوم پزشكي و بهزيستي با هدف پيشگيري از طلاق خبر داد.
او همچنين ايجاد موسسه حمايتي و خيريه ، مركز مشاوره خانواده ، مركز تخصصي كودك و خانواده و مركز خانواده و كودك كم شنوا و ناشنوا در خلخال را از برنامه هاي آتي بهزيستي اين شهرستان ذكر كرد.
استان اردبيل يك ميليون و 400 هزار نفر جمعيت دارد ، حدود 10 درصد جمعيت استان اردبيل را معلولان سالمندان ، بيماران رواني و معلول تشكيل مي دهند.
يك هزار و 500 معلول در استان اردبيل در 33 مركز نگهداري معلولان ذهني ، جسمي و حركتي زيرپوشش خدمات تخصصي ، بهداشتي ، درماني ، دارويي ، پرستاري ، رواني و رفاهي قرار دارند.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018