۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82807118
T T
۰ نفر
سطح ايمني جاده هاي كهگيلويه وبويراحمد پايين است

ياسوج - ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور گفت: ايمني جاده هاي كهگيلويه و بويراحمد اعم از جاده هاي اصلي، پل ها، تونل هاي موجود وحتي برخي بزرگراه ها با توجه به بازديدهاي ميداني انجام شده پايين است.

به گزارش ايرنا، داود كشاورزيان روز چهارشنبه در بازديد از جاده ها و برخي طرح هاي حوزه راهسازي در كهگيلويه وبويراحمد اظهار داشت: پل ها و تونل هاي احداث شده در برخي از محورهاي ارتباطي استان از جمله جاده ملي ياسوج باباميدان، استاندارد و ايمني لازم را ندارند.
وي تصريح كرد: بسياري از جاده هاي ارتباطي در اين استان بيش از آنكه به كيفيت و ايمن سازي آنها توجه شده باشد بيشتر به لحاظ طولي رشد داشته اند كه اين وضعيت به هيچ وجه متناسب با استانداردهاي راهسازي نيست.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشورگفت: كوهستاني و سخت گذر بودن ،وجود نقاط كور و حادثه خيز در كنار كمبود اعتبار و كم توجهي به استانداردهاي راهسازي از جمله مشكلات موجود در حوزه راهسازي در اين استان است.
داود كشاورزيان روز چهارشنبه با دعوت علي محمد احمدي استاندار كهگيلويه وبويراحمد از سوي وزير راه و شهرسازي به همراه برخي مديران راهداري وحمل و نقل جاده اي كشور به منظور بررسي وضعيت جاده ها و برخي طرح هاي در دست اجرا به ياسوج مركز كهگيلويه وبويراحمد سفر كرد.
معاون وزير راه و شهرسازي ضمن ديدار با استاندار كهگيلويه وبويراحمد از برخي طرح هاي راهسازي از جمله محور ياسوج، اقليد، ياسوج - اصفهان، ياسوج - باباميدان، ياسوج شيراز بازديد و از نزديك با مشكلات اين حوزه آشنا شد.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه وبويراحمد هم گفت: افزون بر 2 هزار ميليارد ريال براي اصلاح و رفع نقاط حادثه خيز در سطح جاده هاي اين استان نياز است.
عزيز فيلي در حاشيه بازديد رئيس سازمان راهداري وحمل و نقل كشور از طرح هاي راهسازي كهگيلويه وبويراحمد در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تاكنون بيش از 100 نقطه حادثه خيز در جاده هاي استان شناسايي شده است.
وي تصريح كرد: بيش از 50 نقطه سخت گذر و برف گير هم در جاده هاي اين استان وجود دارد كه اصلاح و رفع اين نقاط نيازمند توجه ويژه مسئولان كشوري براي تامين اعتبار است.
فيلي يادآور شد: اين تعداد نقاط حادثه خيز علاوه بر مشكلات و وضعيت خاص برخي جاده هاي استان از جمله پل هاي فرسوده و قديمي و همچنين تونل هاي فاقد تهويه مناسب و روشنايي است.
فيلي با اشاره به سفر يك روزه معاون وزير راه و شهرسازي به استان و بازديد و بررسي نقاط حادثه خيز جاده ها گفت: رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور قول مساعد داد براي ترميم و اصلاح نقاط حادثه خيز از جمله رفع مشكلات تونل هاي جاده ياسوج - باباميدان همكاري لازم را صورت دهد.
معاون عمراني استاندار كهگيلويه وبويراحمد گفت: بر اساس برآوردهاي انجام شده افزون بر 100 ميليارد ريال براي رفع مشكلات 2 تونل اصلي جاده ياسوج- باباميدان نياز است كه با توجه به بازديد معاون وزير راه و شهرسازي اعتبار لازم در بودجه سال آينده در اين راستا پيش بيني خواهد شد.
اين دو تونل نزديك به 3.5كيلومتر طول دارند كه فاقد سيستم تهويه و كمبود روشنايي مناسب هستند.
كهگيلويه و بويراحمد با داشتن يك درصد جمعيت كشور حدود 6 هزار كيلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه از اين ميزان 142 كيلومتر بزرگراه، 505 كيلومتر راه اصلي، يك هزار و 238 كيلومتر راه فرعي و مابقي نيز روستايي است.
خبرنگار: حميد جهان**انتشار: عليزاده
3016/1662
۰ نفر