۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82807604
T T
۰ نفر

مدل نوين در تامين مالي پروژه هاي نفت طراحي شد

۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 82807604
مدل نوين در تامين مالي پروژه هاي نفت طراحي شد

تهران - ايرنا - مديرعامل بانك تجارت از توافق با وزارت نفت براي طراحي يك مدل جديد تامين مالي با روش‌هاي نوين خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از بانك تجارت، اين طرح جديد پس از انجام سلسله نشست‌هاي تخصصي با وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران طراحي شده و قرار است در آينده نزديك جزئيات آن اعلام و تفاهمنامه هاي مربوطه به امضا برسد.
در اين پيوند، رضا دولت آبادي مديرعامل بانك تجارت در ديدار «علي كاردُر» مديرعامل شركت ملي نفت با اشاره به قدمت همكاري بانك تجارت با وزارت نفت از عزم جدي اين بانك براي شروع فصلي نو در روابط دو طرف خبر داد.
وي با اشاره به برخي خدمات ويژه بانك تجارت به وزارت نفت و شركت هاي تابعه خاطرنشان كرد: يكي از دغدغه‌هاي جدي سطح كلان اقتصاد كشور، كنترل نوسانات كاذب نرخ ارز و تاثير آن بر ساير بخش‌هاي اقتصاد است كه در همين راستا از مدت ها قبل سياستگذاران كلان اقتصادي كشور تلاش‌هاي گسترده‌اي انجام داده‌اند.
مديرعامل بانك تجارت با اشاره به همكاري‌هاي اخير اين بانك با شركت ملي نفت ايران در خصوص طراحي مدلي جديد براي تامين مالي پروژه هاي اين شركت اظهار داشت: بعد از گذشت چندين نشست‌ تخصصي كارشناسان دو طرف خوشبختانه توانستيم با يك خرد جمعي روشي جديد و كارگشا براي تامين مالي امن و هدفمند پروژه‌هاي صنعت نفت كشور طراحي كنيم.
دولت‌آبادي با اشاره به توان فني و مشاوره‌اي تيم مالي و سرمايه‌گذاري اين بانك گفت: پس از اخذ مجوزات لازم مي‌تواند ضمن جمع آوري منابع ارزي جهت اجراي پروژه هاي نفتي كشور، به ايجاد رونق و بهبود در بازارهاي كالا، خدمات، كار، سرمايه و كاهش التهابات بازارهاي پول و ارز كمك كند.
مديرعامل بانك تجارت افزود: در صورت اجراي اين مدل، تامين مالي پروژه‌هاي وزارت نفت با همكاري بانك تجارت و همراهي يك سنديكاي بين بانكي و مشاركت عامه مردم انجام خواهد شد و اميدواريم با همراهي سازمان بورس، بانك مركزي و ديگر بخش‌هاي مرتبط بتوانيم به بهترين شكل اين پروژه مدرن را به اجرا برسانيم.
«علي كاردُر» مديرعامل شركت ملي نفت ايران نيز با اشاره به سابقه ديرين همكاري بانك تجارت با وزارت نفت اظهار داشت: بانك تجارت از ابتدا همواره بانك سازماني شركت ملي نفت ايران بوده است و دو طرف همواره در همكاري هاي خود توسعه پايدار صنايع انرژي كشور را مدنظر داشته‌اند.
وي همچنين با اشاره به دغدغه‌ها و نيازهاي شركت ملي نفت و وزارت متبوع خود در زمينه تامين مالي پروژه‌ها ابراز اميدواري كرد با نهايي شدن اين مدل و اجراي آن گامي مهم در عرصه اقتصاد كشور برداشته شود.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025 ** 1418
خبرنگار: ليلا جودي ** ناشر: مريم برزآبادي