۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
کد خبر: 82807812
T T
۰ نفر
تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری استان اصفهان 425 میلیارد تومان است

اصفهان - ایرنا - معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری سهم استان اصفهان از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری را ۴۲۵ میلیارد تومان اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشكلات شهرستان اصفهان افزود: ۳۷۵ میلیارد تومان این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، ۴۰ میلیارد تومان از بانك سینا و 10 میلیارد تومان از محل بانك پارسیان برای این تسهیلات اختصاص یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری رقم این تسهیلات در كل كشور را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام كرد و گفت:این تسهیلات به طرح های كه دارای توجیه اقتصادی هستند پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تمام این موارد برای افزایش اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین سرمایه در گردش شهرهای زیر 10 هزار نفر اختصاص یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: برای اشتغال پایدار روستایی و همچنین سرمایه در گردش شهرهای زیر 10 هزار نفر سود ۶ و ۱۰درصد در نظر گرفته شده است.
رضوی با بیان اینكه برای بازپرداخت این وام 2 سال زمان ساخت و ساز و2سال زمان تنفس در نظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: بازپرداخت این تسهیلات از سال چهارم آغاز می شود و به طور كلی این تسهیلات تا زمان تسویه وام، ۹ سال در اختیار وام گیرنده قرار دارد.
اواظهار كرد: سند ملكی روستایی، سند ملكی مسكونی، سفته و ضمانت‌های صندوق تسهیلات برای وثیقه این وام قابل قبول خواهد بود.
به گفته معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نظارت و پرداخت این تسهیلات استان ها بر عهده سازمان برنامه و بودجه استان و در كشور نیز بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور است.
رضوی تاكید كرد كه این تسهیلات باید در زمینه اشتغال روستایی پایدار هزینه شود و مانند گذشته در طرح های زود بازده و خوداشتغالی هزینه نخواهد شد.
او گفت: این نوع پرداخت تسهیلات در سال‌های پس از انقلاب وجود نداشته و تنها در دولت دوم تدبیر و امید برای توسعه مناطق روستایی عملیاتی شد.
معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری درباره وضعیت آب در استان اصفهان نیز خاطرنشان كرد: شخص دكتر حسن روحانی و اسحاق جهانگیری معاون اول وی به طور جدی پیگیر مساله آب استان اصفهان هستند و هرگونه مصوبه در كشور بر مبنای تصمیمات شورای عالی آب خواهد بود.
وی خاطرنشان كرد: نحوه مصرف و تولید آب در كشور ما باید تغییر یابد و به ویژه در مناطق كویری و خشك این چرخه باید تغییر كند تا بهره وری مصرف آب بهتر شود.
جلسه بررسی مسائل و مشكلات شهرستان اصفهان روز پنجشنبه و با حضور نمایندگان مجلس فرماندار، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای شهرها و بخش های شهرستان اصفهان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
براساس نتایج سرشماری 95، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر است كه از جمعیت استان اصفهان حدود 2 میلیون و 600 هزار مرد (51 درصد) و 2 میلیون و 520 هزار زن (49 درصد) هستند.
همچنین استان اصفهان دارای یك میلیون و 608 خانوار است كه از این تعداد یك میلیون و 412 هزار خانوار شهری و 196 هزار خانوار روستایی است
عشایر این استان نیز در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان درغرب استان با داشتن 27 هزار نفر عشایر ایل بختیاری، سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان با 24 هزار نفر عشایر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان با 3 هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه، جامعه عشایری استان اصفهان را تشكیل می دهند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حكیمیان - انتشار دهنده : عمادی