۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82807977
T T
۰ نفر
استاندار: خراسان رضوی در جذب سرمایه گذاری حوزه صنعت ركورد زد

مشهد – ایرنا – استاندار خراسان رضوی گفت: این استان از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در دولت تدبیر و امید موفق شده بیش از 105 هزار میلیارد ریال سرمایه در حوزه صنعت جذب كند كه یك ركورد محسوب می شود.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از كارخانه های داروسازی سامی ساز و توس چینی در شهرك صنعتی توس در جمع خبرنگاران افزود: این میزان جذب سرمایه در حوزه صنعت منجر به تقویت بخش تولید، توسعه صادرات و اشتغال می شود.
وی بیان كرد: مهمترین اقدامات برای رونق بخش تولید در شرایط كنونی، حمایت از تولیدكنندگان، ایجاد تعامل نزدیك بین تولیدكنندگان و دستگاه های اجرایی، ایجاد هماهنگی بین تولیدكنندگان و مراكز بانكی، جلوگیری از ورود كالاهای خارجی مشابه و افزایش بهره وری و فرهنگ سازی برای مصرف درست كالای داخلی است.
وی اظهار كرد: این اقدامات همان پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی است كه امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته، بتوان با افزایش تولید، ظرفیت اشتغال بیشتری را برای جوانان خراسان رضوی به وجود آورد و كیفیت تولید را برای مصرف داخلی ارتقا داد.
استاندار خراسان رضوی گفت: 2 واحد داروسازی سامی ساز و شركت توس چینی تولیدكنندگان موفق استان هستند كه تولیدات آنها به لحاظ كیفیت رقابت پذیر و برندی قابل اعتنا در داخل و خارج از كشور است و از بازار صادراتی مطلوبی نیز برخوردارند.
رشیدیان اظهار كرد: خراسان رضوی از قطب های تولید دارو در كشور است و دانشگاه های داروسازی، مراكز علمی و فناوری، شركتهای دانش بنیان مرتبط با دارو در استان ظرفیت زیادی برای تولیدات جدید ایجاد كرده اند.
وی گفت: برخی از تولیدات شركت داروسازی سامی ساز با ریشه های گیاهی تولید شده اند كه در دنیای امروز بسیار پرمشتری است و امید است با بهره گیری از دانش دانشمندان و داروسازان استان بتوان این داروها را در سطح جهانی مطرح كرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود برخی مشكلات در تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید گفت: هنوز در تامین اعتبار برای ورود برخی ماشین آلات به استان دچار مشكل هستیم كه امید است با همت عالی دستگاه های اجرایی بتوان اعتبار مورد نیاز را تامین كرد.
وی با اشاره به اعلام وزارت نفت مبنی بر كمك یك هزار و 700 میلیارد ریالی به تامین گاز واحدهای تولیدی خراسان رضوی گفت: یكهزار و 739 واحد تولیدی در استان از گاز بهره مند هستند كه باید با همكاری دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی از اعتبارات وزارت نفت برای بهره مندی واحدهای تولیدی كوچك از گاز، اقدام شود.
به گزارش ایرنا، شركت داروسازی سامی ساز با ظرفیت تولید سالانه 648 میلیون و 200 هزار دانه قرص و كپسول در قالب 70 نوع محصول دارویی برای گروه های اعصاب و روان، گوارش، آنتی دیابت، آلزامیر، ضدافسردگی است.
این واحد در سال 1380 با سرمایه گذاری 143 میلیارد ریال در زمینی به مساحت یكهزار و 794 مترمربع و اشتغالزایی برای 200 نفر راه اندازی شده است.
مجتمع تولیدی توس چینی تولیدكننده 22 هزار تن ظروف چینی در سال است كه در سال 1380 با سرمایه گذاری سه هزار و 874 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 260 هزار مترمربع و اشتغالزایی برای 820 نفر راه اندازی شد.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی