۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82808013
T T
۰ نفر
بارش باران، برف و كاهش محسوس دما در گيلان از عصر فردا

رشت - ايرنا - سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان از بارش باران، برف، كاهش محسوس دما و وزش باد (شديد) در استان از عصر فردا (جمعه) خبر داد.

مازيار غلامي عصر پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: نقشه هاي هواشناسي بيانگر تقويت هواي سرد و بارشي از عصر جمعه تا صبح دوشنبه در منطقه است كه بر اين اساس با توجه به تشديد بارندگي طي جمعه عصر تا يكشنبه، احتمال آبگرفتگي و بالاآمدن رودخانه ها وجود دارد.
وي ادامه داد: بارش برف در مناطق كوهستاني از امروز بصورت برف پيش بيني مي شود و در نواحي جلگه اي از شنبه شب تا صبح دوشنبه شرايط براي بارش مخلوط برف و باران و بتدريج بارش برف مهياست.
به گفته غلامي، بارش برف و باران از يكشنبه غروب كاهش مي يابد و در نواحي غربي استان قطع بارندگي و كاهش ابر خواهيم داشت اما در نواحي مركزي و شرقي شاهد تداوم بارش ولي با شدتي كمتر خواهيم بود و بتدريج از دوشنبه، اين توده هوا از شرق استان خارج مي شود.
وي توصيه كرد از تردد و سفرهاي غيرضروري اجتناب شود چراكه احتمال اختلال در تردد جاده اي وجود دارد و به رانندگاني كه قصد عبور از محورهاي كوهستاني استان را دارند، توصيه كرد تجهيزات زمستانه، آذوقه و لباس گرم همراه داشته باشند.
غلامي آسمان امروز گيلان را ابري و مه آلود، بعضي ساعت ها بارندگي و وزش باد، ارتفاعات بارش برف، در دامنه هاي جنوبي نيمه ابري، بتدريج ابري و بارندگي پراكنده عنوان و براي فردا نيز آسمان استان را ابري و مه آلود، بارندگي متناوب و وزش باد (اواخر وقت بعضي نقاط شديد) ، در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف پيش بيني كرد.
وي گفت: بيشينه دماي گيلان طي شبانه روز گذشته با 20 درجه مربوط به رودبار و كمينه دما با صفر درجه مربوط به جيرنده و ديلمان ثبت شده است.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار اداره كل هواشناسي گيلان بيشينه و كمينه دماي رشت طي شبانه روز گذشته را نيز به ترتيب 11 و هفت درجه ذكر كرد.
خبرنگار:اميرپوراحمد**انتشاردهنده:كبيري
7294/2007
۰ نفر