۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82808525
T T
۰ نفر
نوید ایجاد یك هزار فرصت شغلی جدید در طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد كوار

شیراز- ایرنا- استاندار فارس با بیان این كه هم اینك یك هزار نفر در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شهرستان كوار مشغول به كار هستند، گفت: با به بهره برداری رسیدن طرح توسعه این مجتمع تعداد شاغلین به 2 برابر افزایش می یابد.

به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از مجتمع ذوب آهن پاسارگاد با اشاره به اینكه صادرات این مجتمع تاكنون به 137 میلیون دلار رسیده و 45 میلیون دلار نیز در نوبت صادرات است، افزود: بی تردید این میزان از ارزآوری در پویایی اقتصادی استان نقش آفرینی بسیار مهمی خواهد داشت.
استاندار فارس گفت:باید همه مسئولان در هر جایگاهی كه هستند در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و سخنان رئیس جمهوری زمینه كارآفرینی و سرمایه گذاری متناسب با مزیت های مناطق و اشتغالزایی را فراهم كنند و دستگاه های اجرایی نیز باید دوشادوش سرمایه گذاران در این مسیر گام بردارند.
وی گفت: مسئولان و جامعه باید سرمایه گذاران را به عنوان جهادگر عرصه تولید و اشتغال قلمداد كنند و با نگاه جهادی وارد این عرصه شوند.
تبادار با بیان اینكه پروژه های مولد و موثر در ایجاد اشتغال و كارآفرینی باید در محور توجه باشد، اظهاركرد: اینگونه پروژه ها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای تعداد زیادی از افراد، زمینه رونق مشاغل غیر مستقیم را نیز مهیا می كنند.
استاندار فارس همچنین با تاكید بر اینكه منافع و بركات چنین پروژه هایی باید در ابتدا به منطقه ای كه پروژه یاد شده در آن برپا شده برسد، از سرمایه گذار و دست اندركاران مجتمع ذوب آهن پاسارگاد خواست، نیروها و جوانان منطقه كوار را با ارائه آموزش های لازم برای اشتغال در این مجتمع به كار گیرند.
تبادار با اشاره به اینكه مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در حال حاضر 700 هزار تن تولید دارد كه در آینده نزدیك به بیش از یك و نیم میلیون تن می رسد، توجه به امكانات و زیرساخت های جانبی در كنار پروژه های بزرگ را بسیار مهم توصیف كرد.
وی افزود: جا به جایی این میزان از بار حجم بسیار زیادی از مبادلات جاده را در پی دارد بنابراین شبكه حمل و نقلی این مجتمع و عبور و مرور كامیون ها و تریلی های حمل بار باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه مزاحمتی برای مردم منطقه ایجاد نكند.
استاندار فارس با تاكید بر اینكه هر صنعت بزرگی باید آینده ای پایدار داشته باشد، تامین منابع آب در صنعت ذوب آهن را یكی از مولفه های این آینده پایدار دانست و گفت: تكمیل و بهره برداری از سد كوار می تواند منابع پایدار آب برای مجتمع ذوب آهن پاسارگاد را تامین كند.
شهرستان كوار در فاصله 50 كیلومتری جنوب غربی شیراز قراردارد.
9873/ 2027
دریافت خبر: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی