۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82809280
T T
۰ نفر
رئیس كانون صرافان: قیمت دلار۲۵۰تومان افت كرد/ تداوم كاهش در هفته های آتی

تهران - ایرنا - رئیس كانون صرافان از كاهش 250 تومانی قیمت دلار آمریكا طی هفته گذشته خبر داد و گفت: انتظار می رود همانطور كه رییس جمهوری و رییس كل بانك مركزی هم گفته اند، در هفته های آتی این روند كاهشی ادامه یابد.

«سعید مجتهدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: به طور معمول در زمان هایی مانند پایان سال میلادی كه تسویه حساب های تجاری انجام می شود، شاهد تكانه هایی در بازار ارز هستیم كه سودجویان از این شرایط استفاده كرده و موج سواری می كنند.
وی با بیان اینكه همه ساله در این ایام نرخ ها در بازار افزایش می یابد، سیاست بانك مركزی را مدیریت بازار ارز عنوان كرد و اظهار داشت: با گذشت از تقاضای فصلی، می بینیم كسانی كه برای سرمایه گذاری پول های خود را به سمت بازار ارز روانه كرده اند، متضرر می شوند.
مجتهدی در باره اینكه هفته گذشته گفته می شد اسكناس در بازار نیست و یا عرضه آن از سوی بانك مركزی كم است، اظهار داشت: مكانسیم بازار ارز، بر مبنای عرضه و تقاضاست؛ وقتی تقاضا در بازار زیاد شود و پول های سرگردان به بازار ارز، طلا و سكه جاری شود، هرقدر هم عرضه را بیشتر كنیم، و هر قدر هم ارز داشته باشیم، باز هم تقاضا برطرف نمی شود.
مجتهدی اظهار داشت: متاسفانه در زمان نوسان در بازار ارز، متقاضیان غیر واقعی تحت تاثیر قرار گرفته و خریدهای زیادی انجام می دهند كه بر بازار اثر می گذرد اما با گذشت زمان، و كاهش قیمت ها متضرر می شوند.
وی به متقاضیان واقعی ارز از جمله مسافران و تجار توصیه كرد كه اگر فرصت كافی برای تهیه ارز دارند، تامین نیازهای ارزی خود را به زمان هایی غیر از زمان بروز نوسان ها موكول كنند.
رئیس كانون صرافان تاكید كرد: صرافان همواره بازوی فعال اقتصادی بوده و در ایجاد آرامش در بازار نقش بسزایی داشته اند.
به گزارش ایرنا، نرخ دلار آمریكا و یورو كه دو ارز عمده در مراودات ارزی به شمار می روند، هفته گذشته در بازار رو به افزایش نهاد به شكلی كه نرخ دلار به محدوده 47 هزار ریال نزدیك شد و یورو از 58 هزار ریال عبور كرد اما با ورود بانك مركزی برای مدیریت بازار، قیمت ها رو به كاهش نهاد.
در پایان هفته گذشته قیمت هر دلار به 45 هزار و 330 ریال رسید و یورو 57 هزار و 350 ریال به فروش رفت.
به گفته ولی اله سیف رئیس كل بانك مركزی، روند كاهشی نرخ دلار در بازار آزاد تا پایان سال ادامه می یابد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025* 6075
خبرنگار: لیلا جودی** انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر