۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82809602
T T
۰ نفر
كردهای سوریه اشغال روستایی در اطراف عفرین توسط تركیه را تكذیب كردند

دمشق- ایرنا- نیروهای دمكراتیك سوریه (كردها) با صدور بیانیه ای، اخبار رسانه های تركیه را درباره اشغال دوباره روستای 'قسطل جندو' در اطراف عفرین تكذیب كردند.

به گزارش ایرنا، هیات دفاع خودگردان نیروهای دمكراتیك سوریه روز شنبه در بیانیه ای اعلام كرد: ادعای رسانه های تركیه درباره اشغال روستای'قسطل جندو' در اطراف عفرین توسط ارتش تركیه و گروه تروریستی ارتش آزاد دروغ است.
بر اساس بیانیه مذكور: دروغ پردازی های تركیه همزمان با حمله وحشیانه به منطقه عفرین صورت گرفته است.
مركز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه نیز درباره عملیات نظامی تركیه گفت : وضعیت انسانی اهالی منطقه عفرین در این جنگ وخیم تر خواهد شد و تعداد آواره های سوری نیز افزایش می یابد.
وزارت خارجه سوریه شنبه گذشته ، عملیات تركیه در عفرین را به شدت محكوم كرد و این منطقه را جزء جدایی ناپذیر از خاك سوریه دانست و از جامعه جهانی خواست این اقدام را محكوم و برای توقف فوری آن اقدام كند.
كردهای سوری شهر عفرین در شمال غرب این كشور كه هدف حملات ارتش تركیه قرار گرفته اند، پنجشنبه گذشته در بیانیه ای خواستار كمك دمشق در برابر حملات آنكارا به این منطقه شدند.
عملیات 'شاخه زیتون' تركیه از روز شنبه گذشته 20 ژانویه (30 دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.
در بیانیه كردهای شمال سوریه آمده است: هدف ارتش تركیه از حمله به منطقه عفرین تسلط بر بخش بیشتری از خاك سوریه است.
در ادامه این بیانیه از دولت سوریه خواسته شده است كه به وظیفه خود در قبال عفرین و دفاع از مرزهای این كشور برابر حملات ارتش تركیه عمل كند.
دولت آنكار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب كارگران كردستان تركیه (پ.ك.ك)، حزب اتحاد دموكراتیك سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها عنوان كرده است.
مقام های آنكارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دموكراتیك سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می كنند كه با حزب كارگران كردستان تركیه همكاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.
خاورم**8005*1049
انتشار دهنده : مریم كاظمی