۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82809721
T T
۰ نفر
ذبح دام روستاهای شهركرد و سامان به كشتارگاه منتقل شد

شهركرد- ایرنا- مدیركل دامپزشكی چهارمحال و بختیاری از ساماندهی و انتقال ذبح دام 73 قصاب مناطق روستایی شهرستانهای شهركرد و سامان به كشتارگاه ها خبر داد.

عبدالمحمد نجاتی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهاركرد:امسال به منظور جلوگیری از كشتار غیرمجاز دام و نظارت بهداشتی بر تولید گوشت مصرفی مردم، فرایند كشتار و ذبح دام مناطق روستایی 20 آبادی به كشتارگاه ها منتقل شده است.
وی گفت: با نظارت اداره كل دامپزشكی استان، ذبح دام از سوی 23 قصاب در شهرستان سامان به كشتارگاه های شهرهای بن و سامان منتقل شد.
نجاتی افزود: 50 قصاب از روستاهای'دستگرد' ، 'ایرانچه' ، 'خیرآباد'، 'ارجنك'،' كاكلك' و 'هرچگان' و روستاهای بخش لاران به كشتارگاه های دام فرادنبه، بن و جونقان منتقل شده اند و این قضاب ها از این پس، ذبح دام روزانه خود را زیر نظر بازرسان بهداشتی دامپزشكی انجام می دهند.
مدیركل دامپزشكی چهارمحال و بختیاری كشتار و فروش گوشت خام خارج از شبكه توزیع دامپزشكی در مناطق روستایی و تفرجگاه ها و مراكز تفریحی سطح استان را ممنوع اعلام كرد و گفت: با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
وی به گردشگران و مسافران نیز توصیه كرد: برای تهیه گوشت قرمز به مهر سلامت شبكه دامپزشكی توجه كنند و در صورت مشاهده موارد مشكوك، مراتب ر ا به واحد نظارت دامپزشكی گزارش كنند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 2 میلیون و 700 هزار راس دام سنگین و سبك به عنوان قطب مهم دامپروری كشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097