۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۷
کد خبر: 82811465
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: وقايع انقلاب به نسل جديد منتقل شود

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه درآذربايجان غربي و امام جمعه اروميه در ديدار با مسئولان كميته ها و كارگروه هاي تخصصي ستاد دهه فجر آذربايجان غربي، گفت: وقايع قبل و بعد از انقلاب اسلامي بايد به نسل جديد منتقل شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي روز يكشنبه در ديداربا اعضاي ستاد دهه فجر آذربايجان غربي افزود: نسل امروز با دوران قبل از انقلاب و ستمگري رژيم طاغوت و سلطه استكبار جهاني آشنايي ندارد و آنان چشم باز كرده و شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر جهان سلطه را شنيده اند اما اطلاعي از سلطه گري و ظلم و ستم جهان سلطه بر سرزمينمان ندارند.
وي با بيان اينكه هر اندازه از عمر با بركت انقلاب اسلامي مي گذرد بر اهميت آن افزوده مي شود، گفت: بايد تلاش شود تا دستاوردهاي انقلاب اسلامي، شكنجه ها و اعدام ها و شهادت مظلومانه انقلابيون بازخواني و تبيين شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي ادامه داد: برخلاف برخي كه دوران طاغوت را دوران آرامش و راحتي تلقي مي كنند و معتقدند اعتقاد و ايمان در دوران طاغوت هم وجود داشت بايد گفت در دوران حكومت 2500 ساله شاهنشاهي خانواده هاي متدين و مومن در وحشت و عذاب زندگي مي كردند و كوچكترين مباحث مذهبي و ديني تحت كنترل رژيم طاغوت قرار مي گرفت.
امام جمعه اروميه افزود: رواج بي عفتي و تبيلغ آن توسط طاغوت و سران ابرقدرت ها بويژه آمريكا از جمله اقدامات طاغوت و جهان سلطه براي مقابله با اسلام و سوق دادن مردم به ابتذال بود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي به جايگاه كنوني كشور اشاره كرد و گفت: اگرچه مشكلاتي در كشور وجود دارد اما امروز كشور ايران در سايه انقلاب اسلامي نه تنها در برابر استكبار جهاني قد برافراشته بلكه توانسته حامي بزرگ كشورهاي مسلمان منطقه شود و نقش موثري در مبارزه با دست نشانده هاي استكبار در سوريه، عراق ، افغانستان و ديگر كشورها ايفا كند.
وي به مقوله امنيت در كشور اشاره كرد و گفت: امنيت حاكم در كشور كمتر در ديگر كشورها ديده مي شود و مردم ديگر كشورها كمتر رنگ آرامش را مي بينند.
نماينده ولي فقيه در استان با تاكيد بر مساله ولايت فقيه اظهار كرد: مظلوم ترين بحث در كشور مساله ولايت فقيه است و بر همين اساس اين مهم بايد براي مردم شناسانده شود و جايگاه و وظايف آن براي آنان كه نمي دانند تبيين شود.
نماينده ولي فقيه در استان ادامه داد: انقلاب اسلامي از قداست خاصي برخوردار است و براي به ثمر نشستن آن خون هاي زيادي ريخته شده است بنابراين در كنار حمايت و صيانت از نظام و انقلاب بايد تلاش شود تا نواقص و ايرادهاي موجود را با همكاري هم رفع كنيم.
رئيس ستاد دهه فجر آذربايجان غربي نيز در اين ديدار گفت: به دليل تقارن ايام الله دهه فجر با ايام فاطميه تلاش شده است تا برنامه هايي كه نيازمند شادماني و سرور است از 17 بهمن ماه به بعد برگزار شود.
محسن شكرنيا افزود: وي اظهاركرد: مراسم گراميداشت سالروز ورود امام راحل به ميهن ساعت 9 صبح 12 بهمن ماه در مصلي امام خميني (ره) اروميه برگزار مي شود و زنگ انقلاب مدارس نيز به دليل تعطيلي مدارس در روز پنجشنبه، در روز شنبه 14 بهمن ماه نواخته مي شود.
به گزارش ايرنا، تجليل از نخبگان مساجد، همايش گفتمان انقلاب، همايش ياوران انقلاب، مسابقه فرهنگي سفير انقلاب، ديدار با خانواده هاي شهدا، برپايي ايستگاه نقاشي، تبيين گفتمان انقلاب اسلامي در مساجد شهري و روستايي، آشنا ساختن دانش آموزان با سيره امام راحل در 300 مدرسه امين توسط مبلغان، برگزاري مسابقلت قرآني و برنامه هاي مختلف ديگر از جمله برنامه هايي است كه توسط دستگاه هاي عضو ستاد دهه فجر استان در ايام الله دهه فجر برگزار مي شود.
3072/8135
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار: عليرضا فولادي