۹ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82811910
T T
۰ نفر

حریق انبار پالت چوب در اصفهان خاموش شد

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82811910
حریق انبار پالت چوب در اصفهان خاموش شد

اصفهان- ایرنا- آتش سوزی در یك باب انبار پالت چوب در منطقه حصه اصفهان بامداد روز دوشنبه مهار و خاموش شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: 32 دقیقه بامداد امروز وقوع اتش سوزی در انبار پالت چوب واقع در محله حصه اصفهان به سامانه 125 آتش نشانی اصفهان اعلام و امدادخواهی شد.
وی افزود : در پی این اعلام تیم های عملیاتی ایستگاه های شماره 7، 24 و 19 در مرحله نخست و ایستگاه های شماره 16، 10 و 6 در مرحله دوم با پشتیبانی هشت دستگاه خودرو اطفائیه سنگین و فوق سنگین، یك دستگاه خودرو آبرسان و خودرو حامل دستگاه تنفسی به همراه مدیر منطقه سه عملیاتی و افسران كشیك وقت به محل حادثه اعزام شدند.
محمد شریعتی افزود: آتش سوزی سنگین در انبار حدود یكهزار و 200 متری پالت های چوب بود كه بطور كامل شعله ور و با توجه به وجود مواد مشتعل در محل، وزش باد و مجاورت انبار با منازل مسكونی و مغازه احتمال سرایت حریق به دیگر نقاط وجود داشت.
وی افزود: تیم های عملیاتی در قالب 2 گروه مجزا به تخلیه ساكنان منازل مجاور و اطفاء سریع آتش از چهار جبهه به منظور جلوگیری از گسترش آن اقدام كردند.
وی با تاكید بر لزوم رعایت ایمنی برای انبار داری به ویژه مواد قابل اشتعال ادامه داد: در این انبار روباز مقدار بسیار زیادی پالت های چوبی و بدون رعایت موارد ایمنی نگهداری شده بود كه همین امر باعث نفوذ اكسیژن لازم بین مواد قابل اشتعال و گسترش سریع حریق و زبانه كشیدن آتش شده بود كه حریق بطور كامل اطفا و از سرایت به ساختمان های مجاور جلوگیری شد.
شریعتی گفت: در این حریق یكی از آتش نشانان از ناحیه دست دچار حادثه شدكه برای ادامه درمان به بیمارستان انتقال داده شد.
وی تصریح كرد: علت دقیق بروز این حادثه و میزان خسارات در دست بررسی تیم كارشناسی پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان است.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 624 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی