۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82812471
T T
۰ نفر
برف سنگین ارتباط 50 روستای بخش شهیون دزفول را قطع كرد

دزفول-ایرنا-بخشدار شهیون دزفول گفت:جاده سالندكوه و مسیر ارتباطی افزون بر 50 روستای دهستانهای احمدفداله و دره كاید به دلیل بارش برف سنگین بسته است و تلاش برای بازگشایی مسیر از صبح روز دوشنبه آغاز شده و ادامه دارد.

محمدحسین خجسته كیا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:بر اثر بارش گسترده برف در ارتفاعات كوهستانی شهیون ، جاده سالند از روز یكشنبه تاكنون بسته شده و ارتباط روستاهای واقع در دهستان های احمدفداله و دره كاید نیز قطع شده است.
وی افزود:از ساعات ابتدایی امروز عملیات بازگشایی مسیر مذكور با كمك ماشین آلات راهداری آغاز شده اما با وجود تلاش صورت گرفته به علت وسعت برف هنوز مسیر مذكور بازگشایی نشده است.
وی ارتفاع برف در كوهستان شهیون را بیش از 30 سانتی متر اعلام كرد و گفت:به دلیل بارش برف سنگین ، لودر راهداری نیز با به زنجیر چرخ مجهز شده است.
خجسته كیا با تائید قطع ارتباط روستاهای گرفتار در برف در شهیون گفت:باید مسیر باز شود تا ضمن ارتباط با اهالی در صورت وجود مشكل و كمبود اقدام شود.
بخشدار شهیون اظهار كرد:یكدستگاه خودروی وانت نیسان با سه سرنشین به علت حجم زیاد برف در مسیر سالن كوه گرفتار شده بود كه با تلاش صورت گرفته خانواده گرفتار در این خودرو نجات یافتند .
مناطق كوهستانی و مرتفع دزفول در بخش های شهیون و سردشت دزفول در پاییز و زمستان امسال در چند نوبت شاهد بارش برف بودند.
ارتفاع برف در نیمه دی ماه در مناطقی از ارتفاعات كوهستانی دزفول به بیش از نیم متر نیز رسید.
اواخر دی ماه نیز بر اثر بارش برف و باران در ارتفاعات كوهستانی شمال دزفول ،‌برق دهستان احمدفداله قطع شد.
فاصله شهر دزفول تا دهستانهای احمد فداله و دره كاید 120 كیلومتر می باشد.
بخش كوهستانی شهیون دزفول با پنج دهستان 2 هزار و 892 كیلومتر مربع وسعت دارد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه كردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه