۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82813742
T T
۰ نفر

بارش برف كردستان را فرا گرفت

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82813742
بارش برف كردستان را فرا گرفت

سنندج - ايرنا - معاون توسعه و پيش بيني اداره كل هواشناسي كردستان با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف اين استان گفت: پيش بيني مي شود سامانه بارشي تا ساعتي ديگر از آسمان استان خارج شود.

علي پناهي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بررسي مدل هاي پيش يابي هواشناسي بيانگر فعاليت سامانه بارشي در روز جاري تا اواخر امشب است كه پيامد آن ابري، مه آلود شدن هوا، وزش باد (در برخي مناطق گاهي شديد) و بارش برف است.
وي افزود: به علت وزش باد، مه و سرما و به تبع آن يخ زدگي سطح جاده ها، بروز كولاك برف و كاهش ديد بويژه در گردنه ها و جاده هاي استان و اختلال در تردد وسايل نقليه نيز براي ساعات آينده پيش بيني مي شود.
پناهي تاكيد كرد: بدنبال خروج اين سامانه بارشي، از فردا چهارشنبه تا روز جمعه جوي نسبتا آرام و پايدار بر سطح استان كردستان حاكم مي شود.
او يادآور شد: از امروز تا آخر هفته دماي هوا در طول روز روند افزايشي دارد اما شرايط سرما و يخبندان در شب و اوايل صبح در تمام نواحي كردستان بويژه براي صبح فردا پيش بيني مي شود.
معاون توسعه و پيش بيني اداره كل هواشناسي كردستان گفت: قاملو و سراب شهرك با حداقل دماي منفي 18 درجه و سروآباد با حداكثر دماي 6 درجه سانتيگراد بالاي صفر به ترتيب سردترين و گرم ترين نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
پناهي اضافه كرد: دماي هواي سنندج نيز در شبانه روز گذشته بين منفي 6 و 2 دهم درجه سانتيگراد در نوسان بوده است.
به گزارش ايرنا، امسال ميزان بارندگي ها در كردستان با 140،2 ميليميتر بارش نسبت به مدت مشابه در سال زراعي گذشته 14،5 درصد كاهش يافته است.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني قرار دارد كه ميانگين بارش ساليانه آن 540 ميلي متر و 2 برابر ميانگين كشوري است.
خبرنگار: وريا كرمي**انتشار: سليماني
7355/9102