۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82814964
T T
۰ نفر
كمك معیشتی مددجویان زیرپوشش كمیته امداد 3 برابر شده است

سنندج - ایرنا - رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی، كمك معیشتی به مددجویان زیرپوشش این نهاد حداقل سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در كردستان اظهار كرد: این اقدام مهم از جمله خدمات دولت به اقشار آسیب ‌پذیر جامعه است و كمك موثری در زمینه بهبود سطح زندگی مددجویان دارد.
وی با بیان اینكه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان نیز در سال جاری افزایش پیدا كرده، افزود: امسال 640 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای پرداخت به مددجویان زیرپوشش در استان كردستان اختصاص یافته است.
رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) تاكید كرد: همچنین در بودجه 97 كه امروز كلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد سهم كمیته امداد خوب دیده شده كه قطعا سهم استان كردستان نیز افزایش پیدا می كند.
فتاح یادآور شد: در حال حاضر هفت درصد جمعیت كردستان زیرپوشش كمیته امداد امام (ره) هستند در حالی كه متوسط كشوری بین چهار و نیم تا پنج درصد است.
وی با بیان اینكه كمك های كمیته امداد امام خمینی (ره) برای توانمندسازی مددجویان است، گفت: كردستان؛ استان محرومی نیست پس تلاش كنیم با توانمندسازی مددجویان، تعداد افراد زیرپوشش این نهاد كم شود.
نماینده ولی فقیه در كردستان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت كمیته امداد در زمینه كمك به محرومان و نیازمندان جامعه اظهار كرد: در شرایط بد اقتصادی باید نیازمندان بیشتری تحت حمایت نهادهای حمایتی قرار گیرند و به آنان در زمینه های مختلف معیشتی كمك شود.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی بر توسعه مشاغل روستایی توسط كمیته امداد نیز تاكید كرد و افزود: در كنار توسعه مشاغل روستایی باید وضعیت مسكن محرومان در مناطق محروم روستایی نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: استان كردستان از منابع خدادادی و ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت ها در راستای توانمندسازی محرومان استفاده شود.
به گزارش ایرنا، سه میلیون مددجو زیرپوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) در كشور هستند كه یك میلیون و 500 هزار نفر آنان را افراد سالمند تشكیل می دهند.
یك میلیون زن سرپرست خانوار، 175 هزار فرزند یتیم، 330 هزار دانش آموز، 72 هزار دانشجو، 35 هزار خانواده زندانی و 90 هزار كودك زیر 6 سال نیز زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار دارند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
۰ نفر