۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85277274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار نیازمند کردستانی در دولت سیزدهم صاحب شغل شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با پرداخت ۱۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه، برای ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از نیازمندان زیرپوشش این نهاد در استان شغل ایجاد شده است.

رضا طوسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم از ابتدای فعالیت خود رسیدگی به مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه را در دستور کار قرار داد و یکی از این مسائل ایجاد اشتغال برای این افراد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای آموزش کسب و کار و کاریابی به ۱۱ هزار و ۷۷۰ مددجوی زیرپوشش اعطا شده است، گفت: همچنین در این مدت، ۱۲ هزار میلیارد ریال کمک معیشت به نیازمندان زیرپوشش این نهاد پرداخت و به سه هزار نوعروس تحت حمایت نیز جهیزیه به ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمانی مددجویان، خرید، ساخت و تعمیرات چهار هزار و ۹۰۰ واحد مسکن محرومان با هزینه کرد هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و پرداخت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به هفت هزار و ۸۰۰ نیازمند را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برای نیازمندان اعلام کرد.

وی با اشاره به پرداخت ۸۹۰ میلیارد تومان کمک به اجاره و ودیعه مسکن ۱۴ هزار نفر از مددجویان در طول ۲ سال گذشته، گفت: پرداخت ۲۶۰ میلیارد ریال برای کمک به تحصیل ۲۴ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت، پرداخت ۸۳۰ میلیارد ریال به ۱۰ هزار کودک یتیم و محسنین نیازمند از محل کمک‌های حامیان و پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال برای تامین لوازم ضروری زندگی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha