۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82815257
T T
۰ نفر
رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران: طرح ترافيك سال 97 منجر به رانت زدايي مي شود

تهران - ايرنا- رييس كميسيون شهرسازي ومعماري شوراي شهر تهران در پاسخ به انتقاد مهدي چمران رئيس پيشين شوراي اسلامي شهر تهران نسبت به طرح ترافيك سال 97 گفت: اساس اين طرح منجر به فساد زدايي و رانت زدايي جدي مي شود.

محمد سالاري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا واكنش به انتقاد مهدي چمران رئيس سابق شوراي اسلامي شهر تهران به تصميم شوراي پنجم در خصوص طرح ترافيك جديد پايتخت گفت: اين طرح كه در شوراي ترافيك شهر تهران به تصويب رسيد و لايحه تعيين عوارض آن نيز در شوراي شهر تهران تصويب شد، نه تنها رويكرد درآمدزايي ندارد بلكه با كاهش قابل توجه سهميه هايي كه در گذشته بي حساب و كتاب به افراد مختلف اختصاص مي يافت راه هاي رانت و سوء استفاده را مسدود مي كند.
وي ادامه داد: برغم اينكه من معتقدم اين طرح بايد بيشتر مورد بررسي محافل كارشناسي وذينفعان قرار مي گرفت و سپس در شوراي شهر مطرح مي شد و اين موضوع را چندبار در صحن شورا نيز تذكر دادم اما باور دارم اساس اين طرح منجر به فساد زدايي و رانت زدايي جدي مي شود.
سالاري افزود: طرح جديد ترافيك، درآمدزايي چنداني براي شهرداري نخواهد داشت چراكه سقف مجوزهاي ورود به طرح ترافيك كاهش يافته و براي ورود به محدوده طرح ترافيك نيز سقف تعيين شده است.
وي با اشاره به مزاياي طرح جديد ترافيك اظهارداشت: اولين مزيت آن عدالت اجتماعي است يعني امكان دسترسي همه مردم متناسب با نيازشان به اين محدوده ايجاد شده است. هدف ديگر اين طرح كاهش آلودگي هواست كه در همين راستا يكي از اساسي‌ترين كارها در اين زمينه ايجاد محدوديت براي خودروهاي فرسوده و فاقد معاينه فني است.
رييس كميسيون شهرسازي ومعماري شوراي شهر تهران ادامه داد: همچنين تعيين نحوه عوارض براي ساعات پيك و غيرپيك تردد در محدوده و نيز ساعت ورود و خروج به آن به نحوي انجام شده است كه موجبات هدايت و راهبري سفرها را فراهم كرده است و نهايتا منجر به انضباط ترافيكي و كاهش آلودگي هوا مي شود.
وي گفت: آنچه كه مشخص است رفع تبعيض‌ها به عنوان يكي از اهداف اصلي طرح جديد ترافيكي مد نظر قرار گرفته است، حال آقاي چمران بگويد، طرح جديد ترافيك خيانت به شهروندان است يا تخصيص سهميه هاي ويژه پر تعداد به افراد و گروه هاي خاص در طرح قديم؟!
مهدي چمران روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار تسنيم گفته بود: «افزايش درآمد شهرداري از طريق طرح ترافيك اجحاف به شهروندان و خيانت به شهروندان تهراني است و ظاهرا در اين طرح شهرداري چشم‌هاي خود را بر شهروندان بسته است و فقط به دنبال كسب درآمد است.»
خبرنگار: معصومه آقا اميني **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
۰ نفر