۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۰۶
کد خبر: 82815604
T T
۰ نفر
حكم اعدام جوان بحرینی خشم كاربران شبكه های اجتماعی را برانگیخت

دوحه - ایرنا - اقدام دادگاه بحرین در صدور حكم اعدام برای «ماهر الخباز» فعال بحرینی به اتهام دخالت در قتل یك افسر پلیس ،موجی از خشم كاربران شبكه های اجتماعی را به ویژه در توئیتر برانگیخت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، كاربران توئیتر با راه اندازی هشتگ #ماهر_الخباز تصمیم دادگاه بحرین را محكوم و گفتند كه اعترافات الخباز تحت شكنجه از او گرفته شده و لذا بی اعتبار است پس باید این رای ظالمانه بازبینی شود.
احمد، برادر ماهر با اشاره به وعده خداوند ، نوشت: صابرین كسانی هستند كه اگر مصیبتی بر آنان وارد شد ، می گویند ما از خدا هستیم و به سوی باز می گردیم.
او نوشت ؛ صدور رای اعدام پاسخ حكومت آل خلیفه به كسانی است كه به دنبال حل سیاسی مسایل هستند.
« نبیل رجب» ، یكی دیگر از كاربران نوشت: جای تعجب است با اینكه ماهر به شدت شكنجه شده بود و فرستادگان سازمان ملل هم این حقیقت را دیدند اما دادگاه تجدیدنظر حكم دادگاه اولیه را تایید كرده است .
«ع س س» كاربر دیگری كه به دلایل امنیتی ، نام كامل خود را ننوشته ، حكم اعدام برای جوانان بحرینی ر اعدام همه مردم بحرین دانست و گفت كه حاكم جبار با صدور این آرا ، گور خود را می كند.
او نوشت: دولت حاكم بر بحرین تنها به انتقام فكر می كند.
«علیا» دیگر كاربر توئیتر خطاب به حاكمان بحرین نوشت: بس است خونریزی را متوقف كنید.
تایید حكم اعدام ماهر الخباز در حالی است كه عفو بین الملل روز چهارشنبه ( روز گذشته ) با صدور بیانیه ای، از رژیم آل خلیفه خواست باتوجه به اینكه اعترافات متهم تحت شكنجه گرفته شده است ، رای صادره را لغو كند.
دادگاه رژیم آل خلیفه روز چهارشنبه در ادامه سركوب مردم این كشور و خفه كردن صداهای مخالف، دو فعال این كشور را به اتهام مشاركت در قتل یك افسر به اعدام محكوم كرد.
بر اساس این گزارش، این دادگاه همچنین چهار دختر بحرینی را به 5 سال حبس، 19 تن را به حبس ابد، 17 بازداشتی را به 15 سال زندان، 9 تن را به 10 سال زندان و 11 زندانی دیگر را به 5 سال زندان محكوم كرد.
دادگاه رژیم آل خلیفه همچنین به سلب تابعیت 47 بحرینی رأی داد.
بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كار آمدن دولتی منتخب در كشورشان هستند.
سازمان «دیده بان حقوق بشر» در گزارش سال 2018 خود، رژیم بحرین را یك حكومت سركوبگر معرفی كرد و نوشت كه حقوق بشر در سال گذشته میلادی وضعیت وخیمی در این كشور داشته است.
خاورم**1508 *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر