۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82816163
T T
۰ نفر
برنامه های دهه فجر امسال كردستان رنگ و بوی فرهنگی می گیرد

سنندج - ایرنا - برنامه های مختلفی به مناسبت دهه فجر در استان كردستان برگزار می شود كه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری برنامه هایی خاص رنگ و بویی فرهنگی به آن می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان روز پنجشنبه در رابطه با این برنامه ها در جمع خبرنگاران گفت: با بهره گیری از تمام امكانات مادی و معنوی در راستای تحقق و پویایی برنامه های دهه فجر تلاش می كنیم.
جلال قلعه شاخانی با تشریح برنامه های كمیته فرهنگ و هنر ایام الله دهه فجر استان افزود: با برنامه ریزی های انجام شده آماده استقبال از سی و نهمین سالگرد عید میلاد انقلاب اسلامی هستیم.
او با تاكید بر كیفیت بخشی برنامه های حوزه فرهنگ و هنر اظهار كرد: برنامه های حوزه فرهنگ و هنر ستاد دهه فجر استان باید با كیفیت بالا و همراه با خلاقیت و نوآوری اجرا شود.
وی ادامه داد: این برنامه ها در قالب برنامه های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی و افتتاح پروژه است.
وی اكران همزمان 15 فیلم از فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سینما شیدا، برگزاری جشن بزرگ فجر 39، تجلیل از پیشكسوتان فرهنگ و هنر عرصه ایثار و شهادت استان و برگزاری كارگاه آموزشی 'همچنان هستیم' ویژه بانوان بخشی از برنامه های فرهنگی دهه فجر است.
قلعه شاخانی افزود: برگزاری كارگاه تخصصی كارآفرینی حوزه فرهنگ و هنر، افتتاح 18 كانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان، برگزاری كارگاه آموزشی مقاله نویسی، مشاركت در برگزاری محفل انسی با قرآن در روستای نگل، برگزاری مسابقه بروشوری 'مسجد سنگر است' در سنندج برگزاری كارگاه تخصصی تدبر در قرآن، برگزاری كارگاه های كاهش رفع آسیب های اجتماعی و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه های این اداره كل در دهه فجر امسال است.
مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برنامه های كمیته فرهنگی ستاد دهه فجر در دیگر شهرستان های استان اشاره كرد و گفت: اجرای نمایش، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری عصر شعر و خاطره، رونمایی از كتاب، گشایش نمایشگاه خوشنویسی، برگزاری تئاتر طنز اجتماعی، دیدار با فعالان حوزه فرهنگ و هنر، برگزاری مسابقه و نمایشگاه نقاشی انقلاب از جمله برنامه های این كمیته در دیگر شهرستان های استان است.
در دهه فجر انقلاب اسلامی در كردستان، چندین برنامه فرهنگی از جمله نواخته شدن زنگ انقلاب، دیدار و دلجویی با خانواده های معزز شهدا، جشن های شادی، مسابقات ورزشی و برنامه های متنوع فرهنگی در مناطق مختلف استان و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
همچنین امسال 805 پروژه و طرح عمرانی در مجموع با بیش از چهار هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 كه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: عبدالله رحمانی
6108/3020