۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۵۳
کد خبر: 82817434
T T
۰ نفر
سي و ششمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در شهركرد گشايش يافت

شهركرد- ايرنا- آيين افتتاحيه سي و ششمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در دومين روز از دهه مبارك فجر ، جمعه شب در مجتمع فرهنگي هنري غدير شهركرد برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اكران جشنواره بين المللي فيلم فجر جمعه شب در مجتمع فرهنگي هنري غدير شهركرد با حضور استاندار چهارمحال و بختياري به صورت رسمي كليد خورد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: اين جشنواره براي سومين سال است كه در استان برگزار مي شود و در دو دوره گذشته با استقبال بي نظير مردم همراه شد.
جواد كارگران دهكردي در اين آيين افزود: 12 اثر در بخش سوداي سيمرغ همزمان با تهران در چهارمحال و بختياري براي علاقه مندان به هنر سينما اكران مي شود.
وي گفت:آثار جشنواره فيلم فجر همزمان با تهران از شنبه 14 تا يكشنبه 22 بهمن در سينما خانوادگي غدير شهركرد اكران مي شود و بليت اين فيلم با 50درصد تخفيف به مخاطبان ارائه شده است.
كارگران فزود: اين آثار بعد ازظهرها در سه سانس اكران مي شوند و 5 فيلم برگزيده جشنواره كودك و نوجوان نيز در طول جشنواره صبح ها براي كودكان و خانواده ها به صورت رايگان اكران و پخش مي شود.
به گفته وي، امسال فيلم هاي لاتاري به كارگرداني محمدحسين مهدويان، جشن دلتنگي پوريا آذربايجاني، هايلايت اصغر نعيمي، مصادره مهران احمدي، اتاق تاريك روح‌الله حجازي، عرق سرد سهيل بيرقي، تنگه ابوقريب بهرام توكلي و كاميون كامبوزيا پرتوي در شهركرد اكران مي شود.
كارگران افزود: فيلم هاي شعله‌ور حميد نعمت‌الله، امپراطور جهنم پرويز شيخ طادي، سرو زير آب به كارگرداني محمدعلي باشه آهنگر و انيميشن فيلشاه به كارگرداني هادي محمديان نيز در شهركرد به روي پرده نقره اي خواهد رفت.
به گفته وي، امسال همزمان با دهه فجر 250 برنامه فرهنگي و هنري در استان برگزار مي شود كه سه جشنواره فيلم، تئاتر و هنرهاي تجسمي به عنوان آثار شاخص اين برنامه هاست.
به گزارش ايرنا، سينما غدير شهركرد پس از يك دهه امسال از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري فعال شد و پيش از اين در 2 سال آثار جشنواره فجر در سينما بهمن حوزه هنري استان اكران مي شد.
جشنواره فيلم فجر در كنار جشنواره هاي بين المللي تئاتر و موسيقي به عنوان سه جشنواره مهم و معتبر ايران محسوب مي شود كه به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئيسي
2097