۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۰
کد خبر: 82817591
T T
۰ نفر
27 طرح عمراني با حضور استاندار فارس در خنج بهره برداري شد

شيراز- ايرنا- 27 طرح عمراني به مناسبت گراميداشت دهه فجر در آييني با حضور استاندار فارس در شهرستان خنج در جنوب استان بهره برداري شد.

به گزارش ايرنا، اسماعيل تبادار شامگاه جمعه پس از حضور درگلزار شهداي خنج و اداي احترام به شهدا، اين طرح ها را كه با اعتبار 210 ميليارد ريال در بخش هاي راهسازي، گازرساني، برق رساني، آبرساني، آبخيزداري و آبياري نوين اجرا شده اند، افتتاح كرد.
با بهره برداري از طرح گازرساني به روستاهاي بيغرد، حسين آباد و اكبرآباد در بخش مركزي و چاه طوس در بخش محمله افزون بر يك هزار و 250 خانوار از گاز طبيعي برخوردار شدند.
بنا بر اعلام شركت گاز استان فارس، اجراي اين طرح ها 96 ميليارد و 730 ميليون ريال هزينه شده است.
همزمان با اين آيين، عمليات گازرساني به 14 روستاي ديگر شهرستان خنج آغاز شد.
استاندار فارس در سفر به شهرستان خنج همچنين از بزرگترين طرح راهسازي خيرساز جنوب كشور در ديگ اشكان درمحور خنج به جهرم بازديد كرد.
اين محور 42 كيلومتري كه فاصله165 كيليومتري كنوني خنج به جهرم را تا نصف كاهش مي دهد 11مترعرض دارد.
بنا بر اعلام فرماندار شهرستان خنج، تاكنون 140 ميليارد ريال از هزينه اين طرح توسط مردم و 30 ميليارد ريال توسط دولت پرداخت شده است.
به گفته مختار عباسي، قرار است نيمي از هزينه باقيمانده اجراي اين طرح را مردم بپردازند و نيمي ديگر را دولت تامين كند.
استاندار فارس همچنين با حضور در بخش محمله شهرستان خنج ضمن ديدار با مردم، كلنگ قطعه اول محور خنج - باغان كورده جم را به زمين زد.
هم اينك جم با يك جاده آسفالت روستايي به طول 135 كيلومتر به مركز شهرستان خنج متصل است كه با اجراي اين طرح به جاده اصلي تبديل مي شود.
خنج در 265 كيلومتري جنوب شيراز قراردارد.
7367/ 2027
خبرنگار: عبداله اعظمي ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي