بهره‌مندی ۱۱۸ شهر و ۲هزار و ۴۰۰ روستای فارس از گاز طبیعی

شیراز-ایرنا-برنامه‌ریزی برای گازرسانی به تمامی روستاها و نقاط جمعیتی و صنعتی استان فارس در حال انجام است و به گفته مسوولان هم‌اکنون ۱۱۸ شهر با ضریب ۹۹.۶ درصد و ۲ هزار و ۴۰۰ روستا با ضریب نفوذ حدود ۹۶.۳ درصد زیر پوشش گاز طبیعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛با آغاز به‌کار دولت سیزدهم بار دیگر طرح‌های گازرسانی و ذخیره‌سازی گاز طبیعی در مناطق مختلف کشور در اولویت قرار گرفت و شرکت ملی گاز ایران و مجموعه‌های تابع آن نیز گام‌های بلندی برای تکمیل و آغاز پروژه‌های گازرسانی و انتقال گاز با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به مردم برداشتند.

رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم در گازرسانی

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روند گازرسانی به نقاط مرزی در ۲سال گذشته و در چارچوب تلاش‌های دولت سیزدهم به‌منظور تحقق شعار عدالت‌محوری شتاب گرفته است.

بهره‌مندی ۱۱۸ شهر و ۲هزار و ۴۰۰ روستای فارس از گاز طبیعی

همچنین دولت با اجرای هفت طرح مغفول‌مانده ذخیره‌سازی گاز طبیعی در یک برنامه پنج ساله منتهی به سال ۱۴۰۵ با هدف ایجاد ظرفیت برداشت ۱۱۴ میلیون مترمکعب در روز در فصل‌های سرد سال، عزم خود را جزم کرده است تا عقب‌ماندگی‌های توسعه‌ای را جبران کند.

وضعیت گازرسانی در استان فارس

در استان فارس هم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق عدالت اجتماعی، از جمله گازرسانی به اقصی نقاط استان جزو اولویت‌های دستگاه‌های متولی قرار دارد و اقدامات قابل توجهی در این زمینه در حال انجام است.

یکی از آخرین اقداماتی که در زمینه گازرسانی در استان فارس انجام شد برگزاری آئین کلنگ‌زنی گازرسانی به مجموعه روستاهای دژگاه، بخش دهرم فراشبند و روستای کورده از توابع شهرستان خنج در خردادماه سال جاری بود که مقرر شد در این عملیات ۱۵۱ کیلومتر شبکه‌گذاری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان انجام شود.

بدون شک با اجرایی شدن و بهره‌برداری از این پروژه روستاهای دژگاه، دهنو، گوری، سوارغیب، ایل سالار، علمدان علیا، علمدان سفلی، جوهری، دوسا آباد کورش از توابع فراشبند و روستای کورده از توابع خنج از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند؛ در واقع یک هزار و ۱۰۰ خانوار از این نعمت برخوردار خواهند شد.

۱۱۸ شهر و ۲هزار و ۴۰۰ روستا زیر پوشش گاز طبیعی

اخیراً نیز مدیرعامل شرکت گاز استان فارس به آخرین وضعیت گازرسانی در استان فارس اشاره و اعلام کرده است که هم‌اکنون ۱۱۸ شهر با ضریب ۹۹.۶ درصد و ۲ هزار و ۴۰۰ روستا با ضریب نفوذ حدود ۹۶.۳ درصد زیر پوشش گاز طبیعی هستند.

علی اکبر میدانشاهی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای گازرسانی به تمامی روستاها و نقاط جمعیتی و صنعتی که قابلیت گازدار شدن دارند،گفت:در سال جاری تاکنون ۱۹۲ کیلومتر شبکه اجرا شده است که که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال در مجموع هزار و ۴۰۵ کیلومتر شبکه اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با تبیین اهداف کمی افزود: بر اساس برنامه سال ۱۴۰۲ واحد اجرای طرح‌ها حدود ۷۰۵ کیلومتر و گازرسانی به صنایع ۲۰۰ کیلومتر و خدمات فنی بهره برداری ۵۰۰ کیلومتر، شبکه اجرا خواهند کرد.

بهره‌مندی ۱۱۸ شهر و ۲هزار و ۴۰۰ روستای فارس از گاز طبیعی

هدف‌گذاری برای نصب ۲۹ هزار انشعاب و تعداد ۵۹ هزار اشتراک پذیری جدید در سال ۱۴۰۲

میدانشاهی با بیان اینکه تأمین گاز به ‌عنوان زیرساخت در مناطق روستایی و کم‌برخوردار، مصداق بارز عدالت اجتماعی است،افزود: نصب ۲۹ هزار انشعاب و تعداد ۵۹ هزار اشتراک پذیری جدید در سال ۱۴۰۲هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن اشاره به گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در استان بر شتاب در روند گازرسانی به صنایع تأکید کرد و گفت: گازرسانی به تمام صنایع در سطح استان تا پایان سال جاری سبب تقویت بیشتر و رونق فعالیتهای اقتصادی، تولید بیشتر و اشتغال می شود.

در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار کیلومتر خطوط گازرسانی در استان فارس تأمین کننده انرژی موردنیاز در بخش‌های صنعت، تجارت و مصارف خانگی است. همچنین تاکنون به ۱۱۸ شهر و ۲هزار و ۴۰۰ روستای در استان فارس گازرسانی شده و بیش از هفت هزار صنعت به همراه ۱۳۲ جایگاه CNG از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که نیاز است با استمرار این اقدام مهم شرایط لازم برای برخورداری تمام روستاها و شهرهای استان فارس از نعمت گاز فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha