۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82817824
T T
۰ نفر
تهران؛ ميزبان بزرگترين رويداد ورزشي ربات ها در خاورميانه

تهران- ايرنا- دانشگاه صنعتي اميركبير و كميته ملي رباتيك جمهوري اسلامي ايران (فيرا) با همكاري فدارسيون جهاني رباتيك فيرا، ميزبان بزرگترين رويداد ورزشي ربات ها در خاورميانه است.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير، اين رويداد 11 تا 15 اسفند سال جاري، ميزبان ربات ها در رشته هاي مختلف ورزشي در دو بخش دانش آموزي و دانشجويي است.
ورزش به عنوان يكي از اصلي ترين چالش هايي كه اين روزها به عنوان موضوعي براي مباحث رباتيك و هوش مصنوعي تعريف مي شود، توجه زيادي از محققان را به خود جلب كرده است.
در اين راستا، كميته فني برگزاري اين مسابقات با طرح چالش هاي روز دنيا در زمينه علم رباتيك و كنترل تحت عنوان بزرگترين رويداد ورزشي ربات ها در خاورميانه از محققان كشور به همراه تيم هاي ديگر خارجي دعوت كرده تا دستاورد هاي خود در اين عرصه را به رقابت بگذارند.
ليگ المپيك ربات هاي انسان نما به عنوان يكي از ليگ هاي مطرح اين رقابت ها به دنبال به چالش كشيدن اين علم در ورزش هاي مختلف است. ورزش هايي از جمله دووميداني در ماده هاي دو سرعت و ماراتون، بسكتبال، فوتبال، تيراندازي با كمان و وزنه برداري.
همچنين كميته برگزاري اين مسابقات افتخار دارد براي اولين بار در جهان، ربات ها را به سمت و سوي المپيك زمستاني ربات ها و حل چالش اسكي دعوت كرده و در كنار آن ميزبان رقابت انسان ها با ربات ها در زمينه تيراندازي با كمان باشد.
ربات ها در چالش دوي صحرا نوردي ابتدا تا انتهاي دانشگاه صنعتي اميركبير را طي خواهند كرد.
در بخش دانش آموزي براي اولين بار نگاه به مقوله خلاقيت، نوآوري و فناوري در كودكان و نوجوانان باعث شد ليگ خلاقيت در رباتيك با رويكرد موضوعات اساسي كشور مورد توجه قرار گيرد تا با اين كار بتوان علاوه به ارائه مسائل ترويجي در اين موضوع دانش آموزان خلاق را براي ارائه راهكارهاي برون رفت از بحران هاي موجود در كشور سوق داد.
افزون بر اين با توجه به معضل كم آبي در كشور و بحران آب، اين ليگ تمركز اصلي خود را بر اين موضوع گذاشته تا بتواند روحيه خلاقيت و نوآوري دانش آموزان در اين حوزه را پرورش داده و آينده را در اين موضوع براي آنان ترسيم كند.
در بخشي ديگر، توجه به مهارت هاي فردي و دانش ورزي دانش آموزان در سنين رشد و نياز به آموزش صحيح با رويكرد كارآفريني در جامعه ليگ ماموريت غيرممكن را نتيجه داده است.
اين ليگ كه كاملا به مهارت هاي آموخته دانش آموزان در حوزه رباتيك و هوش مصنوعي و روحيه خلاقيت و نوآوري آنان توجه دارد، با طرح مساله اي مشخص در روز مسابقه، مهارت هاي گروهي فني و ايده پردازي تيمهاي شركت كننده را محك خواهد زد.
هدف از مسابقات يادشده ايجاد كسب و كارهاي پايدار در كشور و در نتيجه اشتغال زايي لازم در بخش رباتيك، اتوماسيون و هوش مصنوعي با طرح مسائل كاربردي در كشور و نگاه ويژه دانش پژوهان و محققان در اين حوزه است.
علمي**9157**1440
تنظيم: منصوره شوشتري** انتشار: گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر