۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82817976
T T
۰ نفر
مجوز قلع و قمع 42 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در بجنورد صادر شد

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره امور اراضي جهادكشاورزي بجنورد گفت: در سال زراعي جاري مجوز قلع و قمع 42 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي كشاورزي اين شهرستان صادر شده است.

سيدجواد سبحاني شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در قالب گشت زني و بازرسي از سطح اراضي كشاورزي اين شهرستان در سال جاري 260 مورد تغيير كاربري شناسايي و از اين تعداد 200 مورد رسيدگي شده است كه منجر به قلع و قمع 42 مورد ساخت و ساز غير مجاز تاكنون شده و مابقي نيز در دست بررسي است.
وي افزود: هم اكنون قانون برخورد با متخلفان در حال ساخت و سازهاي غير مجاز باعث توقف عمليات اجرايي مي شود كه اين امر بسيار كمك كننده است زيرا كه از ساخت و سازها در مرحله اوليه جلويگري مي شود و به نوعي سرمايه ها از دست نمي رود.
وي اظهار كرد: هم اكنون با بررسي و بازديد ازسطح اراضي كشاورزي در صورت مشاهده ساخت و ساز غيرمجاز بلافاصله با دستور قضايي جلوي اين امر گرفته مي شود.
رئيس اداره امور اراضي جهادكشاورزي بجنورد با بيان اينكه جلوگيري از خرد شدن اراضي كشاورزي يكي از اولويت هاي مهم اين مديريت است گفت: در اين راستا برنامه‌هايي براي جلوگيري از خرد شدن اراضي كشاورزي در اين شهرستان اجرا مي‌شود.
سبحاني اظهار كرد: اطلاع‌رساني و فرهنگ سازي در زمينه حفظ كاربري و جلوگيري از خرد شدن اراضي كشاورزي يكي از موضوعات مهم و مورد توجه اين مديريت است.
وي همچنين دستيابي به خودكفايي و افزايش ضريب امنيت غذايي كشور را در گرو حفظ و احياي زمين‌هاي كشاورزي دانست و گفت: سامانه 131آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي از تغيير كاربري اراضي كشاورزي است.
سبحاني با اشاره به اينكه اين سامانه در راستاي حفظ و صيانت از اراضي زراعي و باغ‌ها و جلوگيري از هرگونه تبديل و تغيير كاربري غيرمجاز آنها در كل كشور راه اندازي شده است گفت: اين سامانه در شهرستان بجنورد داراي گشت ها و بازرسي هاي مستمر و روزانه است كه توسط اداره امور اراضي اين شهرستان انجام مي شود.
وي افزود: ما موظف هستيم از هويت و حريم روستاها و تعرض به اراضي زراعي از سوي افراد سودجو و منفعت طلب جلوگيري كنيم
وي اظهار كرد: نصب بنر در ورودي روستاها، توزيع نشريه و بورشور و آموزش هاي چهره به چهره از جمله اقدامات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان براي بالا بردن آگاهي و اطلاع كشاورزان از قوانين بوده كه انجام شده است.
شهرستان300 هزار نفري بجنورد بيش از 50 هزار هكتار اراضي سطح زير كشت دارد كه 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش كشاورزي هستند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي