۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82818250
T T
۰ نفر
امارات اولين ماهواره ساخت اين كشور را رونمايي كرد

تهران - ايرنا - دولت امارات امروز (شنبه) اولين ماهواره ساخت اين كشور به نام 'خليفه ست' را رونمايي كرد.

به گزارش خبرگزاري 'آناتولي'، مقامات اماراتي ادعا كردند كه ماهواره خليفه ست اولين ماهواره اي است كه به صورت كامل و با تكيه بر توان داخلي امارات براي پوشش منطقه عربي ساخته شده است.
'شيخ محمد بن راشد آل مكتوم' نخست وزير امارات در اين ارتباط گفت: اين اولين ماهواره عربي كه صد درصد آن توسط مهندسان اماراتي و بدون هرگونه حمايت خارجي ساخته شده است .
محمد بن راشد در بازديد از مجتمع صنعتي و مونتاژ ماهواره هاي مصنوعي در مركز فضايي 'محمد بن راشد' افزود: ماهواره خليفه ست رسما امارات را وارد عصر فضا و مالكيت دولتي تكنيك ساخت ماهواره كرد.
قرار است ماهواره جديد در سال جاري پس از اتمام چند آزمايش، به فضا پرتاب شود.
بن راشد افزود: بخش صنايع فضايي امارات همچنان به رشد خود ادامه مي دهد و ما حمايت از آن را ادامه خواهيم داد، زيرا آن عامل حياتي در اقتصاد ملي امارات به حساب مي آيد.
مركز فضايي محمد بن راشد در سال 2009 ماهواره 'دبي ست 1 ' را به عنوان اولين ماهواره سنجش از دور به فضا پرتاب كرد و در سال 2013 ماهواره 'دبي ست 2 ' را پرتاب و همزمان از آغاز ساخت سومين ماهواره خليفه ست در سال 2013 خبر داد.
ماهواره خليفه ست با دو ماهواره قبلي از آن نظر كه اولين ماهواره ساخت داخل امارات، تفاوت دارد.
'مركز فضايي محمد بن راشد' موسسه عمومي وابسته به دولت دبي است كه هدف از فعاليت هاي فضايي آن، تشويق ابتكار علمي و پيشرفت دبي و امارات در زمينه علوم فضايي است.
خاورم** 1453**1651
مترجم: آمنه دهقان-انتشاردهنده:مسعودجعفريان