۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82819495
T T
۰ نفر
نخستین جشنواره شعر و داستان تركی در اردبیل برگزار می شود

اردبیل - ایرنا - رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: اولین جشنواره شعر و داستان تركی آذری با عنوان 'ساوالان' اسفند ماه امسال در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، امیر رجبی روز یكشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این جشنواره با مشاركت مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به منظور تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ادبیات و زبان های بومی و محلی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه تاكنون 70 اثر در بخش شعر و 20 اثر در بخش داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، اظهار كرد: هر هنرمند می تواند در بخش شعر سه اثر و در بخش داستان 2 اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال كند.
وی با بیان اینكه شعرها و داستان های ارسالی باید به زبان تركی آذری باشد، ادامه داد: موضوع جشنواره آزاد است اما با توجه به رویكرد جشنواره آثاری كه به مضامین اخلاقی، دینی، معنوی و انسانی بپردازد از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهد بود.
وی شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان انقلابی، جریان سازی در شعر و ادبیات تركی منطبق بر ارزش های اسلامی و معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان متعهد در زبان تركی آذری را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان كرد.
رجبی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر سوره در استان خبر داد و گفت: این جشنواره نیز در 2 بخش تئاتر صحنه ای كودك و نوجوان و تئاتر صحنه ای بزرگسالان برگزار می شود.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: برای این جشنواره نیز 33 اثر ارسال شده كه بعد از داوری 21 اثر از بین آنها انتخاب شده كه پنج اثر در بخش تئاتر صحنه ای كودك و نوجوان و 16 اثر در بخش تئاتر صحنه ای بزرگسالان می باشد.
او همچنین با اشاره به اینكه از اثرهای منتخب طی آئینی تجلیل خواهد شد، اظهار كرد: آثار انتخاب شده در حال تمرین هستند و در آینده نزدیك در مراكز فرهنگی و هنری استان روی صحنه می روند و از بین آنها آثاری به جشنواره سراسری تئاتر سوره ارسال خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این نشست از امیر علی قهرمانی فرزند حسن قهرمانی كارمند حوزه هنری استان كه در مسابقات بین المللی ژیمناستیك هنری هنگ كنگ موفق به كسب مدال طلا شده بود، تجلیل كرد.
خبرنگار: نعمت محسن راده ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6130/ 1257