هنرمند خردسال اردبیلی در جشنواره ملی فرفره برگزیده شد

اردبیل - ایرنا - مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: اثر "ونداد مجرد" عضو کارگاه نقاشی حوزه، در دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری فرفره با موضوع "کودکان و نوجوانان و مقابله با مخاطرات و بحران‌ها" برگزیده شد.

حسین مجرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فراخوان دومین جشنواره فرفره، مردادماه ۱۴۰۱ منتشر و بیش از هزار و ۸۰۰ اثر در ۲ بخش داستان‌ کوتاه و نقاشی‌ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و در مرحله اول در بخش داستان کوتاه ۴۲ اثر و در بخش نقاشی ۱۵۷ اثر به بخش رقابتی و داوری جشنواره راه یافت.

وی افزود: داوری بخش نقاشی را "فاطمه زمانه‌رو" از تصویرگران شناخته شده و فعال کودک و نوجوان و عضو انجمن تصویرگران ایران برعهده داشت و کیفیت آثار دریافتی را، خوب اعلام کرد و در این جشنواره به آثار دارای افکار و تخیلات کودکانه با توجه به فضا و میزان خلاقیت، امتیاز بالا داده شده است.

وی ادامه داد: داوران جشنواره بعد از ازریابی‌های فنی و تخصصی، آثار برگزیده و شایسته تقدیر را مشخص کردند که نام ونداد مجرد عضو کارگاه نقاشی کودک و نوجوان حوزه هنری استان اردبیل در بخش نقاشی گروه سنی هفت تا ۱۲ سال به‌عنوان برگزیده دیده می‌شود و نقاشی او شامل ۲ پرنده است که در داخل یکی، اتفاقات و تصورات مثبت و خوب کودکانه و در درون پرنده دیگر لحظات دشوار زندگی نظیر جنگ، مخاطرات و بحران‌ها دیده می‌شود.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: این رویداد که با همراهی ماهنامه "قلک"، باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با هدف آموزش، لزوم توجه و آگاهی از موضوعات روز جامعه، سبک زندگی و تاثیر آن بر کودکان و نوجوان برگزار شده است.

استان اردبیل در شمال ایران واقع شده و حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان با استفاده از مربیان و استادان کارآزموده در رشته‌های متنوع هنری برای آموزش هنرجویان فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha