سه مركز درماني طرف قرارداد با تامين اجتماعي در استان احداث  كرمانشاه مي شود

كرمانشاه- ايرنا- مدير درمان اداره كل تامين اجتماعي استان كرمانشاه، با اشاره به در دستور كار بودن احداث سه مركز درماني طرف قرارداد با اين اداره كل در سطح استان، گفت: اين مراكز درماني در شهرستان هاي سنقر و كليايي، پاوه و جوانرود قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ميثم حجتي پور روز يكشنبه به همراه كيومرث فلاحي مديركل و جمعي از مديران اداره كل تامين اجتماعي استان كرمانشاه با حضور در دفتر ايرنا به تشريح اقدام هاي انجام شده و در دست اجرا پرداخت.
وي در خصوص مراكز درماني در دست احداث گفت: مركز درماني سنقر و كليايي با 75 درصد پيشرفت عمليات احداث آن ادامه دارد و نهايتا در هفته دولت سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
حجتي پور افزود: كار احداث مراكز درماني طرف قرارداد با تامين اجتماعي شهرستان هاي پاوه و جوانرود نيز كه زمين آن ها تهيه شده تا پايان سال جاري آغاز و حداكثر ظرف مدت 2 سال به بهره برداري مي رسند.
مدير درمان اداره كل تامين اجتماعي استان كرمانشاه در ادامه به عملكرد اين معاونت در نيمه نخست امسال اشاره و اظهار كرد: طي اين مدت يك ميليون و 240 هزار و 812 مراجعه به مراكز طرف قرارداد صورت گرفت و يك ميليون و 53 هزار و 380 ويزيت نيز توسط پزشكان انجام گرفت.
وي تصريح كرد: تعداد كل مراجعه كنندگان به مراكز درماني طرف قراداد تامين اجتماعي 15 هزار و 906 نفر بود كه بسياري از آن ها چندين مرتبه مراجعه و تحت ويزيت پزشكان قرار گرفتند.
حجتي پور، همچنين تعداد كل مراجعين درماني اعم از بستري و سرپايي در مراكز درماني تامين اجتماعي طي 6 ماه اول سال را نيز 2 ميليون و 310 هزار و 98 مورد ذكر كرد.
مدير درمان تامين اجتماعي استان كرمانشاه همچنين اشاره اي نيز به خدمات ارائه شده به حادثه ديدگان استان در جريان زلزله مهيب 7.3 ريشتري شامگاه 21 آبان اشاره و اظهار كرد: به دنبال وقوع اين حادثه دلخراش حدود 900 مورد پذيرش در بيمارستان هاي شهدا و حضرت معصومه (س) صورت گرفت.
وي با بيان اينكه از اين تعداد حدود 830 پذيرش در بيمارستان شهدا و 70 پذيرش نيز در بيمارستان حضرت معصومه (س) صورت گرفت، افزود: محدوديتي نيز براي پذيرش حادثه ديدگان و اينكه حتما بيمه شده تامين اجتماعي باشند وجود نداشت وهمگي خدمات رايگان دريافت كردند.
حجتي پور با بيان اينكه بيمارستان شهدا سومين بيمارستان شهر كرمانشاه از لحاظ تعداد مراجعين افراد زلزله زده بود، يادآوري كرد: 70 تخت اضطراري نيز از همان روز وقوع حادثه پيش بيني شد تا در صورت لزوم به كارگيري شود.
اين مقام مسئول همچنين به راه اندازي يك درمانگاه صحرايي در شهر سرپل ذهاب اشاره و اظهار داشت: تا امروز نزديك به 25 هزار نفر اعم از بيمه شدگان تامين اجتماعي و غير آن ها در اين درمانگاه پذيرش و خدمات رايگان دريافت كردند.
وي همچنين با اشاره به وجود 2 بيمارستان و 2 كلينيك شبانه روزي در شهر كرمانشاه، افزود: در اسلام آبادغرب و بيستون نيز هر كدام يك كلينيك تك شيفت مربوط به سازمان تامين اجتماعي فعاليت مي كنند.
حجتي پور يادآوري كرد: در مجموع يك هزار و 67 مركز طرف قرارداد با تامين اجتماعي شامل داروخانه، آزمايشگاه، بيمارستان، مطب دكتر و ... در سطح استان با يك هزار و 200 پرسنل وجود دارد كه 180 نفر آن ها از پزشكان متخصص و عمومي هستند.
وي در پايان با پذيرش اين موضوع كه خدمات ارائه شده به بيمه شدگان در برخي اوقات كافي نيست و يا افرادي نمي توانند از آن استفاده كنند، گفت: وجود يكسري محدوديت ها باعث اين نارسايي ها شده است به گونه اي كه در بخش درمان 30 درصد همكاران ما بيش از آن چيزي كه وظيفه دارند خدمات ارائه مي كنند اما بازهم شاهد اين مشكلات هستيم كه اميدوارم در آينده وضعيت بهتر شود.
در استان كرمانشاه 760 هزار نفر كه معادل 38 درصد جمعيت استان مي شود زيرپوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند كه بيش 14 درصد از ميانگين كشوري كمتر است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي