6 هزار طرح در روستاهای زنجان از سوی دولت تدبیر و امید اجرا شده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان اعلام كرد: از ابتدای تاسیس دهیاری های این استان طی 15 سال گذشته هفت هزار و 309 طرح برای توسعه، رونق و ارائه خدمات در روستاها اجرا شده كه 6 هزار و 516 طرح آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در همایش دهیاران استان زنجان افزود: هم اكنون این استان 635 دهیاری فعال دارد كه مجوز راه اندازی 20 دهیاری دیگر در روستاها توسط وزیر كشور ابلاغ شده است.
وی اظهار كرد: در سال گذشته 450 میلیادریال اعتبار به دهیاری های این استان و تا پایان دیماه امسال نیز 485 میلیاردریال تخصیص یافته است.
درویش امیری از توزیع 512 دستگاه ماشین آلات در بین دهیاری های استان زنجان خبرداد و افرود: این ماشین آلات شامل آتش نشانی ، لودر، خوردهای حمل زباله بوده كه از این تعداد 158 دستگاه در دروه جدید توزیع شده است.
نماینده عالی دولت در استان زنجان، تخصیص اعتبار در دهیاری های استان را مطلوب خواند و ادامه داد: دولت 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر تخصیص داده كه از این میزان 2 هزار و 850 میلیارد ریال سهم استان زنجان است.
استاندار زنجان با بیان اینكه تسهیلات اشتغال پایدار در این مناطق چهار و 6 درصد است ، خاطرنشان كرد: ماموریت دهیاران، بخشداران و فرمانداران شناسایی اشخاص توانمند و سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال فراگیر در مناطق روستایی استان است و باید این طرح های اشتغال در سطح روستاها آماده باشد.
وی خاطرنشان كرد: میخواهیم اشتغال پایدار برای روستاها تعریف كنیم به این صورت كه كشاورزانی كه خارج از فصل كشاورزی و پایان برداشت محصول بیكار می شوند، در این فرصت بیكاری پیشه ای برای اشتغال داشته باشند و خلاء بیكاری آنها حذف شود.
استاندار زنجان، دهیاران را خدمتگذار و برنامه ریز برای روستاییان دانست و افزود: دهیاران، بخشداران، فرمانداران و همه مدیران باید كنار مردم باشند و میزان حضور آنها در بین روستاییان گزارش شود.
درویش امیری بر ارائه عملكرد ماهانه دهیاران استان زنجان تاكید و اضافه كرد: بخشداری كه در میان مردم نباشد به درد این سمت نمی خورد، چرا كه ارتباط قلبی و صمیمی با روستاییان موجب حل بسیاری از مشكلات می شود.
وی، استقرار دهیاری ها را بهترین شبكه ارتباطی بین مردم و مسئولان بیان كرد و یادآور شد: باید خدمات را به روستاها ببریم و روستاییان برای دریافت خدمات به شهرها مراجعه نكنند و این مهم در دولت یازدهم دیده شده است.
استاندار زنجان خاطر نشان كرد: از اواخر دهه سوم انقلاب اسلامی توجه خاصی به روستاها شده و بر اساس همین حاشیه نشینان شهرها در حركت به سمت روستاها هستند.
درویش امیری بر مقاوم سازی مسكن روستایی استان زنجان تاكید كرد و گفت: باید دهیاران و همه مسئولان در این باره تلاش قابل توجهی داشته باشند تا شاهد مشكلاتی در این خصوص نباشیم.

*** نتیجه پایداری مردم قابل مشاهده است
وی، به پایداری و مقاومت ملت ولایتمدار ایران طی 39 سال برای انقلاب اشاره كرد و افزود: طی این مدت شاهد حوادث گوناگون تلخ و شیرین بودیم و هم اكنون نتیجه این پایداری را در ورود به چهلمین سال مشاهده می كنیم.
استاندار زنجان با بیان اینكه تحریم غذا و دارو در قوانین بین المللی وجود ندادر، اظهار كرد: با این وجود، دشمنان ایران این كشور را در مقوله دارو نیز تحریم كردند، اما وحدت، همدلی، دینداری در زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی همبستگی ملی در برابر تحریم ها را موجب شد.
درویش امیری با بیان اینكه ایران موازنه بلوك غرب و شرق در جهان را برهم زد، یادآو رشد: این اقدام در نتیجه ولایتمداری، عشق به امام راحل توسط همه ادیان و قومیت ها بود.
وی قدرت ملت ایران را عامل همبستگی و یكپارچی دانست و تاكید كرد: هم اكنون این قدرت به رخ جهانیان كشیده می شود و موفقیت های فراوانی در عرصه های علمی، خارجی، دفاعی كم نظیر برای این كشور محقق شده است.
استاندار زنجان گفت: در حوزه تولید، صنعت توسعه راه ها، بهداشت، درمان و آموزش عالی در مناطق شهری و روستایی به خودكفایی رسیده ایم و هم اكنون با اقتدار در عرصه داخلی و خارجی ایستادگی می كنیم.
درویش امیری تاكید كرد: باید مردم و جوانان دهه اخیر را ایران امیدوار كرد چرا كه انقلاب ما انقلاب، صداقت، عدالت، پاكدستی امانتداری و اخلاق بود.
وی، قانون اساسی را میثاق بین ملت و حاكمیت بیان كرد و افزود: باید جلوی هرج و مرج و بی قانونی را گرفت چرا كه رعایت قانون و مقررات برای مردم و مسئولان و همه قشرهای جامعه است.
استاندار زنجان ادامه داد: هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه اجتماعی نداریم و مردم همین سرمایه هستند در اجرای پیمان نظام باید در خدمت مردم باشیم.
درویش امیری با بیان اینكه همه ارگان های نظام باید پایبند پیمان و تعهد خود باشند، یادآورشد: این پیمان بین نظام و ملت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و در این چارچوب باید حقوق مردم در حوزه اشتغال، امنیت و حقوق شهروندی به دقت اجرا و به قانون عمل شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم تعدادی از دهیاران استان زنجان خدمات و دستاوردهای انقلاب در روستاها را بیان كردند.
هم اكنون استان زنجان 635 دهیاری فعال دارد كه با تاسیس 20 دهیاری دیگر این میزان به 655 دهیاری در همین تعداد روستاها می رسد.
35 درصد از دهیاران استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش