۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۲۵
کد خبر: 82822840
T T
۰ نفر
حمله كاربران عربستان و امارات در توئيتر به برنده يمني جايزه صلح نوبل

دوحه – ايرنا – كاربران عربستاني و اماراتي در شبكه توئيتر به خانم «توكل كرمان» برنده يمني جايزه صلح نوبل به دليل اعتراض به جنايات نيروهاي ائتلاف در يمن، حمله كردند.

توكل كرمان روز جمعه گذشته در صفحه توييتر خود نوشته بود، ائتلاف متجاوزان سعودي و اماراتي از وضعيت موجود در يمن سوء استفاده كرده و دست به اشغال و نفوذ وحشتناكي در يمن زده است.
به گزارش ايرنا، در توئيت هايي كه در چند روز گذشته عليه وي منتشر شد، اين فعال مدني به محاكمه تهديد و برخي هم نوشتند؛ معلوم نيست چرا به او جايزه صلح نوبل داده شده است .
برخي كاربران هم ويديويي از ديدار او با رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه به نمايش گذاشتند و نوشتند كه توكل كرمان نماينده اخوان المسلمين تركيه در يمن است .
حزب «الاصلاح» يمن پس از اظهارات توكل كرمان عضويت اين فعال يمني و برنده جايزه صلح نوبل را به حالت تعليق در آورد. اين اقدام در پي انتقادهاي توكل كرمان از عمليات ائتلاف عربي به سركردگي عربستان در يمن صورت گرفت.
توكل كرمان در واكنش به تعليق عضويت خود از حزب الاصلاح در توئيتي تاكيد كرد كه رهبران اين حزب به بردگان عربستان و امارات تبديل شده اند.
گروهي از كشورهاي عربي به رهبري عربستان سعودي در 25 مارس 2015 ميلادي برابر با 6 فروردين 1394 با ادعاي حمايت از دولت مستعفي يمن ، اين كشور را مورد تجاوز قرار دادند. طي قريب به سال گذشته نيروهاي ائتلاف به هيچ يك از اهداف از پيش تعيين شده خود دست نيافته اند.
تجاوز دولت هاي عربي به كشور يمن ، علاوه بر نابودي زيرساخت هاي اين كشور تاكنون هزاران كشته و زخمي بر جاي گذاشته است .
خاورم**1508*شبس*1613
۰ نفر