۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82824895
T T
۰ نفر
استانبول محل برگزاری نشست آتی روسای جمهوری ایران، روسیه و تركیه در خصوص سوریه

آنكاراـ ایرناـ خبرگزاری آناتولی تركیه اعلام كرد كه دومین نشست روسای جمهوری ایران، تركیه و روسیه در خصوص آینده سیاسی سوریه در استانبول برگزار می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی امروز، تحولات اخیر سوریه به ویژه عفرین و ادلب را مورد بررسی قرار دادند و در ادامه این مذاكره تلفنی، دو طرف در خصوص برگزاری نشست آتي سه جانبه روساي جمهوری تركیه، روسیه و ایران در خصوص سوریه در شهر استانبول تركیه به توافق رسیدند.
رسانه ها و مقامات تركیه هنوز تاریخ دقیق دور دوم اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران، تركیه و روسیه را در قالب 'نشست سوچی' كه قرار است در استانبول برگزار شود، اعلام نكرده اند.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه تركیه دو روز پیش با سفر به تهران در خصوص حل موضوع جنگ داخلی سوریه، برگزاری این نشست و دعوت از رییس جمهوری ایران با مقامات كشورمان به رایزنی پرداخت.
به گزارش ایرنا، نخستین دور نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و تركیه معروف به 'نشست سوچی' با حضور دكتر حسن روحانی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین اواخر سال گذشته میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شد.
طرفین در پایان آن نشست، با صدور بیانیه ای، تعهد خود به حاكمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را مورد تایید و تاكید قرار دادند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری