۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82825127
T T
۰ نفر

معدن زرمهر فرصت مغتنم اشتغالزایی تربت حیدریه

۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82825127
معدن زرمهر فرصت مغتنم اشتغالزایی تربت حیدریه

تربت حیدریه - ایرنا - عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: معدن زرمهر بایگ تربت حیدریه با ایجاد 300 نفر اشتغالزایی فرصتی مغتنم برای مردم منطقه است كه باید مسوولان محلی به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سعید باستانی پنجشنبه در آیین بهره برداری از تیكنر تصفیه آب مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرمهر بایگ تربت حیدریه افزود: بنای ما نیز رفع مشكل این معدن است.
وی در خصوص احداث و راه اندازی پروژه تیكنر، افزود: پروژه با هدف آبگیری پساب صنعتی و تصفیه سیانور به منظور پیشگیری از نشت آن ایجاد شده كه 60 درصد تجهیزات آن ساخت صنعتگران داخلی است.
باستانی با بیان اینكه برای ساخت و راه اندازی پروژه 37 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: بخشی از آن برای خرید تجهیزات خارجی و به مبلغ 18 میلیون دلار بوه است. ˈسیانور در كارخانه استحصال معدن طلای زرمهر تولید و برای جدا سازی سنگ آهك از طلا مورد استفاه قرار می گیرد.
معدن طلای زرمهر تربت حیدریه با هشت سال فعالیت در كیلومتر 9 جاده بایگ، در مسیر روستای فدیهه واقع شده است.
امروز همچنین آتش نشانی بایگ با صرف سه میلیارد و 200 میلیون ریال و پروژه لوله گذاری به طول 500 و با 160 میلیون ریال كه 140 میلیون ریال آن كمك بلاعوض دولت و بقیه خودیاری اهالی قنات روسی بایگ است، به بهره برداری رسید.
عملیات ساختمانی مجموعه تفریحی ورزشی آبی آبشار نیز امروز در بوستان پیشكوه اغاز شد و مدیر پروژه در این آیین گفت: خوشحالیم كه بالاخره بعد از 6 سال اعلام آماگی ما، مسوولان نسبت به واگذاری زمین برای ساخت مجموعه همكاری كرند.
محسن زیارت نیا افزود: پروژه در زمینی به مساحت یك هكتار در مدت 2 سال و با صرف 130 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خواهد شد.
احمدعلی موهبتی فرماندار تربت حیدریه نیز در این مراسم دست های كارآفرینان دست اندركار پروژه، مسوولان بخش دولتی و اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه را به صورت نمادین به هم گره زده و گفت: برای به ثمر رسیدن پروژه
بیش از توان خود همت كنند.
مركز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
1744/6121 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده