۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82827418
T T
۰ نفر
اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به سرنگونی یكی از بمب افكن هایش

تهران – ایرنا – ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای به سرنگون شدن یكی از جنگنده - بمب افكن های اف 16 خود در اثر آتش باری پدافند هوایی سوریه در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی اعتراف كرد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به بیانیه مزبور اعلام كرد: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دوازده هدف را در درون سرزمین سوریه مورد حمله قرار داد.
براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی از انهدام یك پهپاد كه از خاك سوریه به پرواز درآمده بود، خبر داد.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود تاكید كرد: 'جنگنده - بمب افكن های این رژیم 12 نقطه از جمله سه سكوی پرتاب موشك ضد هوایی سوریه و چهار هدف اعلام نشده را هدف قرار دادند.'
در همین راستا سرهنگ جاناتان كونریكوس سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی توئیتر نوشت: 'بمب افكن های این رژیم امروز یك پایگاه هوایی در سوریه را كه پهبادها در آن مستقر بودند را بمباران كردند.'
افیخای ادرعی یك نظامی ارشد رژیم صهیونیستی نیز در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی فیسبوك نوشت: لحظاتی پیش جنگنده های نیروی هوایی حملات گسترده ای علیه سامانه دفاع هوایی سوریه در خاك این كشور انجام دادند.
وی افزود: ارتش رژیم صهیونیستی برای تمامی سناریوها در حالت آماده باش قرار دارد و به تحركات خود با توجه به نیاز موجود ادامه می دهد.
رامی عبدالرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در بمباران های خود پایگاه دفاع هوایی سوریه در منطقه كوهستانی واقع در مرز دو استان ریف دمشق و درعا در جنوب این كشور را هدف قرار داد.
تلویزیون سوریه امروز شنبه به نقل از یك مقام نظامی خاطرنشان كرد كه رژیم صهیونیستی یك پایگاه نظامی سوریه را مورد هدف قرار داده است و پدافند هوایی نیز با این حمله مقابله كرده و بیش از یك جنگنده این رژیم را مورد اصابت قرار داد.
مقام مزبور افزود: بمب افكن های رژیم صهیونیستی سپیده دم امروز در یك تجاوز جدید یكی از پایگاه های نظامی در منطقه مركزی را مورد حمله قرار دادند كه پدافند هوایی ما با جنگنده - بمب افكن های متجاوز مقابله كرده و بیش از یك جنگنده را مورد اصابت قرار دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعات یاد شده را تكذیب كرده و تاكید كرد كه فقط یكی از جنگنده - بمب افكن هایش مورد اصابت قرار گرفته است.
رژیم صهیونیستی هشدار داده كه سوریه در حال 'بازی با آتش' است، اما تل اویو در صدد شدت بخشیدن به تنش نیست.
رژیم صهیونیستی تاكید كرده كه خود را برای همه احتمالات آماده كرده است.
كونریكوس ضمن اعلام این مطلب افزود: ما در صدد شدت بخشیدن به تنش نیستیم، اما خود را برای تمامی سناریوها آماده كرده ایم و آمادگی داریم تا به هر كس كه دست به چنین اقداماتی می زند، بهای گزافی تحمیل كنیم .'
صبح امروز (شنبه) جنگنده - بمب افكن های رژیم صهیونیستی برای چندمین بار به حریم هوایی سوریه تجاوز كرده و برخی مناطق استان 'ریف دمشق' را هدف قرار دادند.
به دنبال تجاوز جنگنده - بمب افكن های رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی ارتش سوریه یك فروند جنگنده - بمب افكن متجاوز رژیم صهیونیستی را در خاك سوریه هدف قرار داد.
رژیم صهیونیستی سه روز قبل نیز مركز تحقیقات علمی سوریه در منطقه 'جمرایا' در شمال غرب پایتخت این كشور را با سه راكت هدف قرار داده بود.
شبك**1708**خاورم ** 1487 **1275 مترجم : قاسم غضبانپور*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر