۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82829312
T T
۰ نفر
‌انقلاب اسلامی نقش بسزایی در بیداری امت اسلامی داشت

تهران - ایرنا - 'ناصر ابوشریف' نماینده 'جنبش جهاد اسلامی فلسطین' در تهران گفت: انقلاب اسلامی نقش بسزایی در بیداری امت اسلامی داشت و جهان اسلام به واسطه آن هویت خود را بازیافت.

ابوشریف در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران افزود: انقلاب اسلامی ایران امت مسلمان را به سمت اسلام به عنوان فرهنگ و خط مشی زندگی و مقابله با استكبار جهانی و رویارویی با رژیم صهیونیستی به پیش راند.
وی در توصیف بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی تاثیرگذار در تمام منطقه به طور كل و در فلسطین اشغالی به طور خاص بود . حركت انقلابی امام موجب شد تا بخش عمده ای از جوانان فلسطین در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی به سمت محور مقاومت اسلامی روی بیاورند . امام در حمایت و محافظت از آرمان فلسطین نقش برجسته و موثری داشت . تفكرات ایشان یكی از عوامل شعله ور شدن آتش انتفاضه اول و دوم در فلسطین بود.
ابوشریف از مقام معظم رهبری نیز به عنوان ' ادامه دهنده خط امام راحل ' یاد كرد و افزود: 'امام سید علی خامنه ای' (حفظه الله ) در تمامی سخنرانی ها، دیدارها و سیاست هایش بر ماهیت اسلامی تاكید كرده است . ایشان ثابت كردند كه استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی دشمن واقعی جهان اسلام هستند و اسلام ماهیت امت مسلمان را تشكیل می دهد كه باید خود را از سلطه غرب برهاند و نشان داد كه بیداری و مقاومت در برابر استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی پایه و اساس خیزش ملت های مسلمان را تشكیل می دهد. مقام معظم رهبری در تمامی سخنرانی ها و دیدارهایش این رویكرد را دنبال كرده و می كنند.
وی تاكید كرد: اكثر ملت های مسلمان به اسلام به عنوان هویت و خط مشی زندگی و مقابله با دشمنان ایمان دارند و تمامی جنبش های فلسطینی آماده رویارویی با رژیم اشغالگر قدس هستند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، 'وحدت مسلمانان و شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یك جهان اسلام را به عنوان دو شرط اساسی رهایی یافتن از سلطه آمریكا و صهیونیسم' برشمرد و از اینكه 'برخی از رژیم های عربی رویكرد بهبود مناسبات با این اشغالگران قدس را در پیش گرفته اند'، ابراز تاسف كرد و افزود: با وجود چنین رژیم هایی دستیابی به وحدت در میان امت مسلمان كار سخت و دشواری است.
ابوشریف اضافه كرد: رژیم اشغالگر قدس قدرتمند نیست و در واقع به دلیل ضعف موجود در میان كشورهای عربی و اسلامی و دنباله روی آنها از آمریكا و اسراییل به نظر قدرتمند می رسد و در صورت متحد شدن مسلمانان، این رژیم متلاشی خواهد شد.
خانم 'ایمان' مدیر دفتر زنان موسسه رشد و توسعه رسانه ای 'الحشد الشعبی' عراق نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا 'انقلاب اسلامی ایران را ادامه قیام امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم ' برشمرد.
وی گفت: امام خمینی (ره) مسلمانان را به وحدت و مقابله با استعمار و استكبار فراخواند.
وی نقش ایران را در ریشه كن شدن تروریسم و تروریست ها در عراق 'بسیار تاثیرگذار و سرنوشت ساز' دانست.
خاورم ** 1487 **1651
گفت وگو از : قاسم غضبانپور
۰ نفر