۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۳۴
کد خبر: 82831014
T T
۰ نفر
ياسوج ميزبان نخستين يادواره شهيد مدافع حرم كهگيلويه و بويراحمد است

ياسوج- ايرنا- رئيس حوزه هنري كهگيلويه و بويراحمد گفت: شهر ياسوج مركز اين استان چهارشنبه 25 بهمن امسال ميزبان نخستين يادواره سردار «ستار اورنگ» تنها شهيد مدافع حرم استان است.

مجمدشريف اسلامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مكان برگزاري اين يادواره حسينيه ثارالله و زمان آغاز آن نيز ساعت 9 صبح است.
وي افزود: جمعي از مسئولان اجرايي، هنرمندان، عموم مردم و خانواده شهدا و ايثارگران كهگيلويه و بويراحمد در اين يادواره شركت مي كنند.
اسلامي بيان كرد: آيين رونمايي از تابلوي نقاشي شهيد سردار «ستار اورنگ» نيز با مشاركت حوزه هنري، سپاه فتح و كنگره سرداران و شهداي كهگيلويه و بويراحمد در اين يادواره برگزار مي شود.
وي عنوان كرد: اين تابلو اثر «عبادالله كرمي» نقاش جوان و مطرح كهگيلويه و بويراحمد است كه به سفارش واحد هنرهاي تجسمي حوزه هنري كهگيلويه و بويراحمد طراحي شد.
سردار «ستار اورنگ» به عنوان تنها شهيد مدافع حرم كهگيلويه و بويراحمد 16 بهمن 1394 در درگيري با تروريست هاي داعش در كشور سوريه به شهادت رسيد.
19 بهمن همان سال نيز در آييني با حضور گسترده مردم و جمعي از مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد در شهر ياسوج تشييع و در زادگاهش روستاي نقاره خانه به خاك سپرده شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود عليزاده
7535/1662