۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۳۵
کد خبر: 82832513
T T
۰ نفر
تازه ترین آمار قربانیان حادثه مسلحانه دبیرستان داگلاس آمریكا

تهران- ایرنا- تازه ترین گزارش منتشره از حادثه مسلحانه روز گذشته (چهارشنبه) دبیرستانی در ایالت فلوریدای آمریكا كه توسط یك دانش آموز اخراجی با گشودن آتش به سوی همشاگردی های سابق خود روی داد، 17دانش آموز كشته و دست كم20 تن نیز زخمی شدند.

گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز حاكی است كه قربانیان این حادثه همگی دانش آموزان دبیرستان شهرك پارك لند در45 كیلومتری شمال میامی ایالت فلوریدا بودند.
به گفته پلیس ایالت فلوریدای آمریكا از مجموع قربانیان این حادثه 12نفر در محوطه دبیرستان، دو تن خارج از دبیرستان، یكی در خیابان مجاور و دو نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.
پایگاه اطلاع رسانی روزنامه یو اس ای تودی نیز در گزارشی اعلام كرد: مجروحان این حادثه توسط نیروهای پلیس و امداد و نجات به بیمارستان منتقل شده اند.
برپایه این گزارش، دفتر كلانتر شهرستان 'بروارد' كه مسئولیت برقراری امنیت این منطقه را برعهده دارد، اعلام كرده است: نیكلاس كروز مهاجم مسلح 18ساله بلافاصله از سوی ماموران پلیس در خارج از محوطه دبیرستان دستگیر شده اما وی تاكنون درباره انگیزه این اقدام خود سخنی نگفته است.
تلویزیون سی ان ان نیز در خبری اعلام كرد: این دانش آموز مسلح هنگامی كه قصد داشت به همراه دانش آموزان در حال فرار از محل وقوع حادثه بگریزد توسط ماموران شناسایی و پس از دستگیری به زندان منتقل شد.
این رسانه به نقل از پلیس گزارش داد: نیكلاس درحالی كه یك قبضه تفنگ AR-15 با چندین خشاب دراختیار داشت بدون هیچ مقاومتی تسلیم ماموران پلیس شد.
كلانتر شهرستان «بروارد» كه شهر پاركلند از توابع آن است در توئیتی از وقوع حادثه مسلحانه به دبیرستانی در حوزه امنیتی خود خبر داد اما اطلاعات بیشتری درباره جزییات این حادثه منتشر نكرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا نیز در توئیتی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان تیراندازی در فلوریدا، نوشت: هیچ كودك، معلم و یا كس دیگری نباید در یك مدرسه آمریكایی احساس ناامنی كند.
'جولیان دیویس' 19ساله فارغ التحصیل دبیرستان داگلاس شهرك پارك لند می گوید: نیكلاس كروز در قالب نیروهای احتیاط نظامی برای تامین امنیت مدارس در این دبیرستان مستقر بود.
به گفته وی، نیكلاس معمولا با دانش آموزان درمورد اسلحه سرد و گرم سخن می گفت و كسی او را جدی نمی گرفت.
چاد ویلیامز دانش آموز 18 ساله این دبیرستان نیز درمورد خصوصیات شخصیتی نیكلاس نیز گفت : وی از تیپ آدم های بی رحم شیفته بازی با اسلحه و تهدید با سلاح های غیرواقعی بود.
چهارشنبه شب در حادثه دیگری در یك كلیسا شهر آماریلوی ایالت تگزاس، یك نفر بر اثر تیراندازی زخمی شد.
اروپام**1416 **9416*9122*1064
۰ نفر