۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۵:۱۹
کد خبر: 82832525
T T
۰ نفر
پیونگ یانگ به دنبال خرید زمان برای تكمیل برنامه هسته ای است

پكن - ایرنا - 'ری جونگ هو' یك مقام سابق حزب حاكم بر كره شمالی گفت: رهبر این كشور به دنبال خرید زمان برای تكمیل برنامه های موشكی و هسته ای است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا 'ری جونگ هو' كه در یك موسسه تحقیقاتی در آمریكا در مورد تحولات شبه جزیره صحبت می كرد افزود: 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی همچنین نگران حمله پیشدستانه آمریكا به این كشور است به همین دلیل به كره جنوبی نزدیك شده است.
او گفت: 'كیم جونگ اون' در معرض قوی ترین تحریم ها و فشارهای نظامی و دیپلماتیك است، بنابراین تلاش می كند با ایجاد یك 'جبهه دروغین' وضعیت را بهبود بخشد.
ری افزود: این ادعا كه تحریم ها هیچ تاثیری بر رژیم كره شمالی ندارند، درست نیست زیرا بررسی ها نشان می دهند سال گذشته سخت ترین سال در 25 سال اخیر در این كشور بوده است و به همین دلیل او به دنبال ایجاد روزنه ای برای رفع تحریم ها است.
او تلاش های اخیر رئیس جمهور آمریكا برای برجسته كردن نقض حقوق بشر توسط رژیم پیونگ یانگ و اعمال تحریم ها را ستود و گفت: این موضوع یك 'سلاح' قدرتمند علیه 'كیم جونگ اون' است.
'ری جونگ هو' از مقام های سابق حزب حاكم بر كره شمالی، به مدت 30 سال در دفتر حزب كارگران كره شمالی كار كرد او سال 2016 به آمریكا فرار كرد.
كره شمالی استقبال مناسبی از رقابت های المپیك زمستانی كره جنوبی به عمل آورد به طوری كه یك هیات عالی رتبه شامل 'كیم یو جونگ' خواهر رهبر كره شمالی و 'كیم یونگ نام' مرد شماره دو این كشور در مراسم افتتاح المپیك زمستانی 'پیونگ چانگ' حضور یافتند.
در جریان این سفر و در اتفاقی نادر در روابط دو كره، رئیس جمهوری كره جنوبی علاوه بر اینكه در حاشیه افتتاح بازی های المپیك زمستانی با 'كیم یونگ نام' مرد شماره 2 پیونگ یانگ و 'كیم یو جونگ' خواهر رهبر كره شمالی دیدار كرد بلكه رییس جمهور كره جنوبی این هیات را روز شنبه به كاخ ریاست جمهور دعوت و با آنها ملاقات كرد.
در جریان نشست سه ساعته خواهر و مرد شماره دو كره شمالی با رئیس جمهوری كره جنوبی در خانه آبی موسوم به كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی، خواهر رهبر كره شمالی، رییس جمهور كره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت كرد.
خواهر رهبر كره شمالی در این نشست گفته بود رهبر كره شمالی خواستار سفر رییس جمهور كره جنوبی به 'پیونگ یانگ' در كوتاه ترین زمان ممكن و به منظور شركت در 'دور سوم گفت و گوهای دو كره' است.
این هیات در طول سه روز سفر به كره جنوبی، همچنین با نخست وزیر كره جنوبی دیدار و گفت و گو كرد.
**آساق**1904**