۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82832874
T T
۰ نفر

پايان جشنواره جهادگران علم و فناوري خراسان رضوي

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82832874
پايان جشنواره جهادگران علم و فناوري خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- نهمين جشنواره جهادگران علم و فناوري خراسان رضوي روز پنجشنبه طي مراسمي با معرفي نفرات برتر در دانشگاه فردوسي مشهد پايان يافت.

مسئول سازمان بسيج علمي، فناوري و پژوهشي كشور در اين مراسم گفت: انقلاب اسلامي در آستانه تحول اساسي است و نياز به حركت اساسي دارد. در طول عمر انقلاب اسلامي با تكيه بر داشته هاي خود و آموزه هاي ديني توانسته ايم با همه سختيها بر مشكلات غالب شويم.
حسين قدياني افزود: دانشگاه بايد در حوزه علم و فناوري تغيير اساسي كند. اين كار بايد از يك مجموعه پيشتاز كه اثبات كرده توانايي لازم را دارد انجام شود و آن مجموعه بسيج است. تهديدات آينده در برابر انقلاب اسلامي از نوع تهديد دانشي است و اگر بسيج خود را در اين عرصه آماده نكند براي حفظ دستاوردهاي انقلاب كم مي آوريم لذا بايد علم را به فناوري و فناوري را به اقتصاد و ثروت تبديل كنيم.
نهمين جشنواره جهادگران علم و فناوري خراسان رضوي از 24 بهمن جاري در دانشكده علوم دانشگاه فردوسي مشهد آغاز شد و بعد از سه روز پايان يافت. 67 اثر منتخب از مخترعان خراسان رضوي شامل 11 اثر از بانوان و 56 اثر از مردان در اين نمايشگاه عرضه شد. 10 شركت دانش بنيان استان نيز محصولات خود را در اين نمايشگاه عرضه كردند.
هم اكنون 2 هزار پژوهشگر، نخبه علمي و مخترع با سازمان بسيج علمي و پژوهشي خراسان رضوي همكاري مي كنند.
كانال تلگرامي ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: مصطفي نخعي **انتشار: حسين كريم زاده
7507/1858