۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82833303
T T
۰ نفر

پیكر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در یزد تشییع شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82833303
پیكر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در یزد تشییع شد

یزد - ایرنا - آیین تشییع پیكر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و اقشار مختلف مردم ولایتمدار از میدان آزادی تا تكیه امیرچخماق این شهر برگزار شد.

مردم همیشه در صحنه یزد پیكرهای مطهر این شهدا را در فضایی معنوی و بر روی دستان خود به نحو با شكوهی تشییع كردند و سپس نماز میت توسط آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خوانده شد .
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: پیكر 6شهید گمنام روزهای آینده در شهرستان‌ های بافق، خاتم، میبد و یزد تشییع و در محل های مختلف به خاك سپرده خواهد شد.
احمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یكشنبه هفته آینده، 29 بهمن ماه از ساعت 15، پیكر یكی از شهدا در میبد تشییع و در دانشگاه علوم قرآنی این شهرستان دفن می شود.
وی ادامه داد: در این روز پیكر دومین شهید از مسجد شهید جلیل ساداتی صفائیه یزد تا مركز فرهنگی دفاع مقدس در پارك آزادگان تشییع و در موزه دفاع مقدس به خاك سپرده می‌شود.
این مسوول اظهار كرد: پیكر 2شهید دیگر گمنام عصر روز دوشنبه 30 بهمن ماه در مباركه بافق از مسجد صاحب الزمان (عج) تشییع و در پارك نطقی به خاكسپرده می‌شوند.
ابراهیمی تصریح كرد: پیكر 2 شهید گمنام دیگر نیز سه ‌شنبه اول اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) رأس ساعت هشت صبح از محل سپاه قدیم شهرستان خاتم در هرات تا حسینیه صاحب‌الزمان (عج) این شهر تشییع می‌شوند.
وی تاكید كرد: پیكر این شهدا از مناطق عملیاتی رمضان در شرق بصره، والفجر 8 در فاو، كربلای 4 در ام‌الرصاص و تك دشمن در زبیدات در سال 1367 شناسایی شدند.
با خاكسپاری این شهدا ، تعداد شهدای گمنام مدفون در استان یزد به 155 نفر می‌رسد.
در استان یزد هنوز 130 شهید مفقود الاثر وجود دارد كه خانواده‌های آنها چشم انتظار پیكرهای عزیزان خود هستند.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.
7536/ 2047/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشكورجیری