۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82833809
T T
۰ نفر
قدرداني امام جمعه تفت از حضور مردم در آيين تشييع پيكر 6شهيد گمنام

يزد- ايرنا - امام جمعه تفت به تشييع با شكوه پيكر 6 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس كه عصر ديروز(پنجشنبه) در شهر يزد برگزار شد، اشاره كرد و گفت: مردم استان يزد استقبال پرشوري از شهداي گمنام به عمل آوردند.

حجت الاسلام ابوالقاسم غفوري امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه به حاشيه هاي تدفين شهداي گمنام در شهر تفت و به توافق نرسيدن مسئولان در اين ارتباط، افزود: مردم از اينكه از وجود شهداي گمنام محروم شدند، ناراحت هستند، ما مي خواهيم در آينده اي نزديك شاهد دفن شهداي گمنام در اين شهر باشيم.
وي تصريح كرد: پس از آنكه با پيشنهادش با تدفين شهداي گمنام در حسينيه امام يا مصلي قدس تفت مخالفت شد؛ ديگر ورودي به مساله نداشت، و تنها هدف اش همراه كردن مسئولان بود كه نتوانست.
حجت الاسلام غفوري با بيان اينكه پارك شهر تفت مدعي دارد و از سويي وقف بودن آن مطرح است، ادامه داد: چنانچه مساله غصبي بودن و وقفي بودن پارك شهر حل شود پيشنهاد اول او ، دفن شهداي گمنام در آنجاست.
وي اضافه كرد: پيشنهاد دوم من دفن شهداي گمنام در بوستان امام خميني(ره) با قطع حداقل درختان و پيشنهاد سوم مصلي قدس تفت است كه هيچ منعي براي تدفين وجود ندارد.
خطيب جمعه تفت در ادامه از رسانه ها خواست بيش از اين به اين موضوع دامن نزنند و به شايعه پراكني و متهم كردن يكديگر نپردازند.
وي با اشاره به آيه 6 سوره حجرات گفت: چنانچه خبري را براي شما آوردند، سريع قبول نكنيد و نپذيريد بلكه بررسي كنيد و در صدر اسلام نمونه هاي زيادي از پخش شايعه داشتيم كه به عنوان نمونه در جنگي شايعه كشته شدن پيامبر را مطرح كردند.
وي خود محوري و خود برتر بيني را سبب شكست عنوان كرد و ادامه داد:دشمنان از اين شايعه ها سوء استفاده مي كند.
وي در ادامه به راهپيمايي با شكوه 22 بهمن در شهر تفت اشاره كرد و از همه آحاد مردم كه به صورت پرشور و با شكوه در اين مراسم شركت كردند، قدرداني كرد.
حجت الاسلام غفوري در ادامه ايام شهادت حضرت زهرا(س) را تسليت گفت و از مردم خواست تا در مراسم گراميداشت شهادت حضرت زهرا و سالگرد ارتحال امام جمعه فقيد تفت و نماينده فقيد مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي كه روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته آينده در دفترش برگزار مي شود، حضور يابند.
6197/ 2047/ خبرنگار: محمدحسين فلاح** انتشار: عباسقلي اشكورجيري